شناسهٔ خبر: 67138478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

پیشینه فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است

استاندار گیلان گفت: پیشینه فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است و این ارتباط دیپلماتیک فعال بین دو کشور قطعا همچون گذشته قوی‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی شامگاه _سه‌شنبه بیست و دوم خرداد_ در مراسم جشن روز ملی روسیه که در سرکنسولگری این کشور در رشت برگزار شد، با تبریک روز ملی روسیه به نمایندگان دولت و اتباع روسیه در استان گیلان اظهار کرد: روابط ایران اسلامی با کشورهای دنیا از جمله کشور روسیه بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبرد رئیس جمهور شهید ادامه دارد.

وی افزود: گیلان در مباحث امنیتی و منطقه‌ای، استفاده و صیانت از دریای کاسپین، مبادلات و مراودات تجاری و اقتصادی و حوزه‌های مشابه دیگر، عاملی مهم در توسعه روابط دو کشور است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم، با رویکرد دیپلماسی سیاسی، اقتصادی بین المللی شهید جمهور آیت الله رئیسی و وزیر امور خارجه شهید حسین امیر عبدالهیان، موانع توسعه و تسهیل روابط بین تجار دو کشور مرتفع شده است.

عباسی با اشاره به اهتمام دو کشور ایران و روسیه در تکمیل راه‌آهن رشت_آستارا تصریح کرد: خط ریلی رشت به کاسپین به اتمام رسیده است و مسیر ریلی رشت به آستارا نیز که منطقه قفقاز و کریدور شمال به جنوب را به طور کامل بهم متصل می‌کند کارهای اجرایی آن به‌زودی انجام می‌شود.

وی گفت: ملت و مردم ایران داغدار شهید جمهور هستند ولی راه این خدمتگزار ملت به مانند گذشته با قدرت ادامه خواهد داشت.

استاندار گیلان یکی از اهداف دولت سیزدهم را گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای منطقه دانست و افزود: دولت سیزدهم در سیاست خارجه و حوزه دیپلماسی اقتصادی بسیار فعال بوده و این روند بعد از شهادت ایشان نیز ادامه دار خواهد بود.

عباسی با اشاره به پیشینه فرهنگی میان دو کشور ایران اسلامی و کشور روسیه اظهار کرد: پیشینه فرهنگی ایران و روسیه بسیار زیاد است و این ارتباط دیپلماتیک فعال بین دو کشور قطعاً به مانند گذشته قوی‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به آغاز عملیاتی شدن تفاهمات انجام شده میان هیئت اقتصادی اعزامی گیلان به کشور روسیه افزود: در سفر هیئت اقتصادی ایرانی به روسیه تفاهم نامه‌های خوبی در بخش‌های مختلف از جمله جاده‌ای، ریلی و دریایی به امضا رسیده و در حال انجام است.

استاندار گیلان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم تکمیل پل آستارا چای بود که تبادل جاده‌ای در استان را بسیار گسترش داد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در سطح عالی است و این روند بر توسعه اقتصادی کشور بسیار مؤثر است، گفت: جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح و دوستی در منطقه و روابط دوستانه با کشورهای همسایه بر اساس احترام دو جانبه و توجه به تمامیت ارضی است.

نظر شما