شناسهٔ خبر: 67138429 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

وصیت‌نامه شهید عبدالحسین نیک‌رو:

انقلاب اسلامی حاصل خون شهیدان است

شهید عبدالحسین نیک‌رو در وصیت خود می‌نویسد: از شما می‌خواهیم که به این انقلاب که با دادن خون شهیدان به دست آمده وفادار بمانیم به رهبرت امام خمینی وفادار بمانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید عبدالحسین نیک‌رو یکم شهریور سال ۱۳۳۷ در احمدآباد آبادان دیده به جهان گشود.

تحصیلات خود را تا مقطع پنجم ابتدایی گذراند و سپس ترک تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی و حمله دشمن بعث به آبادان، عبدالحسین شهر را ترک نکرد.

وی حدود یک سال با آمبولانس مجروحین را به بیمارستان انتقال می‌داد. عبدالحسین با این که معافیت از خدمت داشت؛ ولی به خاطر نیاز جبهه‌ها خود را به لشکر ۲۱ حمزه معرفی کرد.

 در حالی که مجروح شده بود حضور در جبهه را بر خود واجب دانست و عازم جبهه شد. وی سرانجام ۱۱ اسفند سال ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس در آبادان به شهادت رسید.


متن وصیت: 
به نام خدا من سرباز کوچک اسلام راهی را که در پیش گرفتم در این راه جزء گوشتی و استخوانی از من جای نمی‌ماند.


وصیت و سفارش من این است به شما که دستورات اسلام را خوب عمل کنید نماز بخوانید روزه بگیرید که بدانید که سعادت شما در راه خداست از شما می‌خواهیم که به این انقلاب که با دادن خون شهیدان به دست آمده وفادار بمانیم به رهبرت امام خمینی وفادار بمانید.

به امید پیروزی اسلام. 
 پدر جان: خدا نکند که با نوشتن این نامه ناراحت باشی خودت می‌دانی همه ما رفتنی هستیم و وظیفه هر مسلمان است ان‌شاءالله که صحیح و سالم برمی‌گردیم.

 

انتهای خبر/

نظر شما