شناسهٔ خبر: 67137934 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چندنرخی بودن ارز مشکل اصلی تولیدکنندگان است - اکونیوز

اقتصاد ایران: قزوین- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چندنرخی بودن ارز اصلی ترین مشکل صنایع و تولیدکنندگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی بعد از ظهر سه شنبه در نشست با فعالان حوزه تولید و صنعت استان قزوین مسائل زیست محیطی را یک اولویت برای کشور دانست و اظهار کرد: هر شرکت و واحد صنعتی باید با داشتن دغدغه برا مسائل زیست محیطی یک نیروگاه برای خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید خود به فکر تامیت انرژی خود باشند، ادامه داد: اگر واحدی به دنبال تأمین انرژی برای خود باشد از مزایای ویژه ای همچون تخفیف در قیمت سوخت بهره مند خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأمین ارز را یکی از اولویت‌های وزارت صمت برای واحدهای تولیدی دانست و بیان کرد: تلاش خود را برای حمایت‌های مادی و معنویی از واحدهای صنعتی به کار بسته ایم.

وی تلاش برای کاهش مصرف انرژی به خصوص در ساعات پیک را یک ضرورت دانست و ادامه داد: مسئله ذخیره برق و تأمین آن در دولت‌های قبلی مورد بی توجهی قرار گرفته است.

علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و مسائل حوزه ارز برای تولید کنندگان، اضافه کرد: چندنرخی بودن ارز اصلی ترین مشکل صنایع و تولیدکنندگان است.

وی گفت: هیچ مسئله‌ای مانند مسائل و مشکلات حوزه ارز نباید در تولید واحدهای تولیدی و فعالیت آنان خللی وارد کند و صادرکنندگان نیز نباید بازار خود را به این دلیل از دست بدهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از تخصیص ارز برای صنایع دستی خبر داد و یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان نیز از این پس می‌توانند از ارز نیمایی بهره ببرند.

برچسب‌ها:

نظر شما