شناسهٔ خبر: 67137362 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تساوی بدون گل تیم‌ ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در آزادی / صدرنشینی شاگردان قلعه‌نویی

صاحب‌خبر -

شفقنا – تیم‌ ملی فوتبال ایران در ششمین دیدارش در گروه E مرحله انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت که این مسابقه با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت.

 

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن (74- محمد قربانی)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی و سردار آزمون.
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

تیم ملی ازبکستان:

اوتکیر یوسوپوف، حسین‌الدین علیکولوف، رستم‌جون آشورماتوف، خوسانف، شیرزود نصرالله‌اف، فرخ سیفی‌اف، اوتابک شوکوروف (71- عزیزبک آمانوف)، عادل‌جان خاموربکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف (71- دیور خولماتوف)، اوستون اورونوف و الدور شومورودوف(57- عباس‌بک فیض‌الله‌اف)
سرمربی: سرکو کاتانچ

 

کارت زرد:

ازبکستان: خوسانف (17)

ایران: صالح حردانی (90)

شرح بازی در نیمه اول :

دقیقه 13: مهدی طارمی با یک فرار پشت مدافعان ازبکستان صاحب توپ شد، اما نتوانست ضربه نهایی را به سمت دروازه حریف بزند و توپ در اختیار دروازه‌بان ازبک قرار گرفت. در این صحنه داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 18: عبدالکودیر خوسانوف از تیم ازبکستان به دلیل خطا روی جهانبخش اولین کارت زرد بازی را گرفت.

دقیقه 21: شوت از راه دور و کم جان سامان قدوس در اختیار یوسفوف قرار گرفت.

دقیقه 33: فرار پا به توپ خوب ارونوف به قلب دفاع ایران و ضربه زمینی این بازیکن با اختلاف بسیار کم و خطرناک از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 42: امید نورافکن هم از پشت محوطه جریمه شانس خود را برای باز کردن دروازه ازبکستان امتحان کرد که ضربه او هم با اختلاف کم راهی اوت شد.

دقیقه 2+45: ناهماهنگی مدافع و دروازه‌بان ازبکستان می‌رفت تا کار دست این تیم بدهد، اما توپ از کنار دروازه تیم میهمان به بیرون رفت.

شرح بازی در نیمه دوم:

دقیقه 53: امید نورافکن یک‌بار دیگر با یک شوت از راه دور قصد باز کردن دروازه ازبکستان را داشت که این بار هم ضربه این بازیکن راه به جایی نبرد.

دقیقه 63: کار ترکیبی و هماهنگ جهانبخش و آزمون یک خطر جدی دیگر روی دروازه ازبکستان آفرید که ضربه سر جهانبخش در این صحنه از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 68: ضربه بغل پای مهدی طارمی از داخل محوطه جریمه با بدشانسی به تیر دروازه ازبکستان خورد و برگشت داده شد.

دقیقه 76: شوت علیکولوف از راه دور را بیرانوند با یک واکنش خوب دور کرد.

دقیقه 79: یک شوت دیگر از بازیکنان ازبکستان به شکلی خطرناک از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 80: اشتباه بیرانوند در مهار توپ می‌رفت تا دروازه‌ ایران را با خطر جدی مواجه کند که ضربه بازیکن ازبک را مدافعان تیم ملی برگشت دادند.

دقیقه 90: صالح حردانی به دلیل خطا روی ارونوف با کارت زرد داور جریمه شد.

 

نظر شما