شناسهٔ خبر: 67137027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام وزارت جهاد کشاورزی:

۳۱ میلیون اصله نهال در میاندوآب تولید می‌شود/ فعالیت ۶۳۰ واحد نهالستان مجوزدار در کشور

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت تعداد ۶۳۰ واحد نهالستان مجوزدار در کشور خبر داد و گفت: میاندوآب با دارا بودن بیش از ۸ هزار هکتار اراضی باغی و تولید سالانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال، یکی از قطب های مهم تولید نهال در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجتبی میر امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در آئین گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان میاندوآب با اشاره به فعالیت تعداد ۶۳۰ نهالستان مجوزدار در کشور اظهار کرد: میاندوآب با دارا بودن بیش از ۸ هزار هکتار اراضی باغی و تولید سالانه بیش از ۳۱ میلیون اصله نهال، ظرفیت بالایی برای تولید و عرضه نهال گواهی شده و با کیفیت دارد و یکی از قطب‌های مهم تولید نهال در کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت بهبود کیفیت نهال‌های تولیدی در کشور افزود: در راستای جلوگیری از توزیع نهال نامرغوب و حذف دلالان از چرخه توزیع، درصدد هوشمندسازی توزیع نهال در کشور از طریق سامانه نهال‌یاب به‌عنوان تنها مرجع عرضه کننده نهال مجوزدار هستیم.

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید اقدامات ترویجی در راستای ارتقا سطح آگاهی و آشنایی باغداران با مزایای نهال گواهی شده انجام گیرد.

میر با اشاره به فعالیت چهار مجتمع نهال مجوزدار در کشور عنوان کرد: جهت رقابت نهال‌کاران شهرستان میاندوآب با تولیدکنندگان نهال سایر نقاط کشور و حفظ جایگاه ویژه شهرستان در تولید نهال، هدایت نهال‌کاران خبره و با تجربه این شهرستان به سمت تولید نهال گواهی شده و لیبل‌دار بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این مطلب که هرگونه توزیع و جابجایی نهال، فقط با شناسه و صدور گواهی سلامت، توسط مؤسسه ثبت گواهی نهال کشور امکان پذیر است، خواستار اخذ مجوز تولید نهال گواهی شده، توسط کلیه نهال‌کاران از مؤسسه بذر و نهال کشور شد.

میر تولید و توزیع نهال گواهی شده و با کیفیت را نوید بخش تحولی بزرگ در باغداری کشور دانست.

رئیس گروه نهال و بهبود ارقام معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت حمایت از نهال‌کاران مجوزدار، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد کلیه نهال‌کاران مجوزدار شهرستان میاندوآب زیر چتر حمایتی صندوق حمایت از تولید نهال کشور قرار گیرند.

نظر شما