شناسهٔ خبر: 67137023 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اعتبار ۳۱ میلیارد تومانی برای آسفالت معابر محلات منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۳۱ میلیارد تومان برای آسفالت معابر محلات این منطقه هزینه شد، گفت: سال جاری نیز همین مبلغ برای آسفالت محلات اختصاص داده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر شامگاه _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در بیستمین برنامه «مردم سلام» که به‌منظور دیدار شهردار اصفهان با شهروندان منطقه ۹ در مسجد صاحب الزمان (عج) خیابان نبوی‌منش برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت منطقه ۹ شهرداری اصفهان مبتنی بر راهبرد محله‌محوری شورای اسلامی شهر اصفهان، طرح‌های محله‌محور را در دستور کار دارد.

وی افزود: در حوزه آسفالت معابر اقدامات خوبی شد، به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ بیشترین هزینه آسفالت ۱۰ میلیارد تومان بود و سال گذشته به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان یعنی بیش از سه برابر ارقام یافت که سه میلیارد تومان آن از طرف دولت پیگیری و تأمین شد و سال جاری نیز همین مبلغ برای آسفالت محلات اختصاص داده خواهد شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: اصلاح نسبی خیابان آتشگاه و محله منارجنبان در دستور کار است و مسیر بی‌آرتی تکمیل و ایستگاه‌های در حال احداث است و تا قبل از آغاز مدارس به تکمیل خواهد رسید، همچنین در راستای رفع مشکل ترافیک چهارراه جهاد به سمت آتشگاه، پل شهید خلبان کدخدایی احداث شد که تأثیر بزرگی در حل ترافیک چهارراه جهاد و چهارراه اشرفی اصفهان دارد.

قاضی‌عسگر گفت: پیاده‌روی اشرفی اصفهانی در دستور کار قرار گرفته است، برای خیابان آتشگاه نیز ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است و امسال نیز هم همین مبلغ در بودجه است.

وی افزود: یکی از نکات مورد تاکید شهردار، بازگشایی گلوگاه‌ها بود و در همان راستا گلوگاه‌های زیادی از جمله ورودی اصلی محله لادان، چند کوچه در خیابان میرزا طاهر، گذر کنار امامزاده محله جروکان، بازگشایی شد، همچنین ساماندهی آرامستان محله آزادان، احداث زمین ورزشی روباز برای فوتبال ساحلی برای تمرین ورزشکاران از دیگر اقدامات مدیریت شهری منطقه ۹ است.

وی اضافه کرد: ساماندهی بوستان‌ها در محلات مختلف، ساماندهی نماهای بیرونی مساجد و امامزاده‌ها در محله جنیران و جروکان، مشارکت در احداث فرهنگسرا، ورزشگاه و خانه فرهنگ و بعضی مکان‌ها که در اختیار مردم قرار دارد و تکمیل آن‌ها از جمله اقدامات مدیریت منطقه ۹ شهرداری اصفهان است که در این زمینه با همکاری گروه‌های جهادی، مجموعه‌ای با هزینه ۸۰۰ میلیون تومان در محله جروکان احداث شد و موارد مشابهی در محله گلستان و زهران در حال انجام است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: حدود ۱۴۰۰ برنامه فرهنگی سال گذشته به صورت مشارکتی انجام، ۵۰ برنامه سفیر شادی در مدارس برگزار و شور و نشاطی خوبی در منطقه ایجاد شد.

وی بیان کرد: در راستای محله محوری سال ۱۴۰۱ رفع مشکلات محلات سودان و لادان در دستور کار قرار گرفت، سال گذشته نیز مجدد محلات سودان و لادان و همچنین محله جروکان در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز ساماندهی محلات بهارانچی، الیادران، مهدیه و جاودان در دستور کار است.

قاضی‌عسگر با اشاره به تفاوت بودجه شهرداری و سایر ارگان‌ها گفت: تعریف بودجه در شهرداری و سایر ارگان‌ها متفاوت است، زیرا وقتی ردیف بودجه‌ای تعریف می‌شود، هم تأمین درآمد و هم هزینه آن به عهده شهرداری است، اما در سایر ارگان‌ها درآمد از دولت تأمین می‌شود.

نظر شما