شناسهٔ خبر: 67135989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

صدور پروانه برای ۲ هزار و ۵۳ واحد در بافت فرسوده جنوب کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از صدور پروانه ساختمانی برای بیش از ۲ هزار و ۵۳ واحد در بافت‌های فرسوده این منطقه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، ابراهیم امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار کرد: پرداخت تسهیلات، عامل موثری در تشویق شهروندان به نوسازی است و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۳ واحد در بافت‌های فرسوده شهری جنوب کرمان از ابتدای دولت سیزدهم پروانه صادر شده است.

وی بیان کرد: دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده با ۲ هدف اجرای واحدهای مسکونی مورد نیاز مردم و همچنین نوسازی بافت های فرسوده و مقاوم سازی آنها برای افزایش تاب آوری تاکید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان اضافه کرد: یکی از موانع جدی در نوسازی بافت‌های فرسوده این است که ساکنان این بافت‌ها توانایی مالی، فنی و اجرایی لازم برای نوسازی را ندارند.

وی از مهم‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه نوسازی مسکن را عدم آگاهی مردم نسبت به تسهیلات مالی، اداری و شهرسازانه که در قانون برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، عنوان کرد و گفت: برای حل این چالش از ظرفیت رسانه‌ها استفاده می‌کنیم، اما بهترین راه، اطلاع‌رسانی چهره به چهره است که این امر با همکاری دفاتر تسهیلگری، حلقه‌های میانی، گروه‌های جهادی و داوطلب انجام می‌شود.

امیری افزود: در همین راستا نخستین رزمایش نوسازی مسکن با عنوان «تبیین حقوق نوسازی مسکن مردم در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری» با همکاری اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، سازمان بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.

نظر شما