شناسهٔ خبر: 67135433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

دادگاه کانادایی «اهمال کاری» شرکت هواپیمایی اوکراینی را مسوول حادثه پرواز ۷۵۲ دانست

«دیوان عالی انتاریو» کانادا، خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (UIA) را به دلیل «اهمال کاری» مسوول حادثه سقوط پرواز شماره ۷۵۲ دانست و حکم داد که این شرکت هواپیمایی از نظر قانونی مسوول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌های قربانیان این سانحه است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رسانه کانادایی «CNW» گزارش داد: قاضی یاسمین اکبرعلی دلیل حادثه پرواز شماره ۷۵۲ (PS۷۵۲) خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین (UIA) را «اهمال کاری» این شرکت هواپیمایی در ارزیابی شرایط پرواز دانست چرا که ایران حملات موشکی را علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق انجام داده بود و در حالت آماده‌باش برای مقابله با ضد حمله قرار داشت.

به گزارش ایرنا، «دیوان عالی انتاریو» دریافت که خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین به دلیل «عدم انجام ارزیابی مناسب از خطرات ناشی از انجام پرواز از تهران، سهل انگاری کرده است.»

این دادگاه کانادایی روز دوشنبه (مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) حکم داد که خطوط هوایی بین‌المللی اوکراین از نظر قانونی مسوول پرداخت غرامت کامل به خانواده‌هایی است که عزیزانشان را در حادثه سقوط پرواز ۷۵۲ این شرکت در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ از دست داده‌اند.

این حکم پس از یک محاکمه ۱۸ روزه در تورنتو که در ژانویه ۲۰۲۴ به پایان رسید، صادر شد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های حقوقی «CFM Lawyers LLP» مستقر در ونکوور و «Howie Sacks & Henry LLP» مستقر در تورنتو، به طور مشترک نماینده خانواده‌های ۲۱ مسافر جان باخته در سانحه هوایی پرواز ۷۵۲ هستند.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۱۳۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و سرنشینان آن جان باختند.

برچسب‌ها:

نظر شما