شناسهٔ خبر: 67135180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نشست مشترک کمیته کاری ورزش ایران و صربستان

نشست کمیته کاری مشترک ایران و صربستان برای بررسی راهکار‌های اجرای تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برگزاری نشست مشترک کمیته کاری ورزش ایران و صربستان
 
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نشست کمیته کاری مشترک ایران و صربستان به ریاست سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور دجان بوجوویچ مشاور ویژه وزیر ورزش صربستان و مدیران و مسئولان ورزشی دو کشور برگزار شد.
 
معاون وزیر ورزش و جوانان، در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه گفت: ما در غم از دست دادن رئیس جمهور و هیات همراه‌شان در سانحه دلخراش هلی‌کوپتر هستیم. این حادثه دردناک ما را سوگوار کرده است. چیزی که به ما امید و تسلی می‌دهد، شهادت این عزیزان است چرا که مسئولی که در راه خدمت جان خود را از دست می‌دهد، شهید محسوب می‌شود و نزد خدا است. از همه عزیزانی که در این غم ما را همراهی کردند، تشکر می‌کنم.
 
او ادامه داد: خوشحالم که در این جلسه حضور پیدا کردم و از همه عزیزانی که در این جلسه حضور دارند تشکر می‌کنم. در این جلسه قصد داشتیم تا در مورد تبادل همکاری موسسه پزشکی و ورزشی صربستان با فدارسیون پزشکی و ورزشی ایران و هم افزایی دانشکده تربیت‌بدنی بلگراد با دانشگاه تهران و تبادل تجربه زیرساخت‌ها و برگزاری بازی‌های دوستانه مذاکراتی داشته باشیم.
 
اسبقیان افزود: برای برگزاری مسابقات شطرنج و تداوم همکاری‌های فدراسیون‌های بسکتبال و مشارکت مربیان صربستان در باشگاه‌های کشور و کمک به کار‌های آموزشی و بررسی توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در این کشور صحبت‌هایی خواهیم داشت. همچنین همکاری فدراسیون‌های بدنسازی و فیتنس و ایروبیک در راستای بررسی امکان همکاری هم مواردی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت. ورزش پیوند دهنده دوستی‌ها و آرامش ملت‌ها است.در ادامه دجان بوجویچ مشاور ویژه وزیر ورزش مراتب تسلیت خود را برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه‌شان ابراز و بیان کرد که این اتفاق باعث ناراحتی صربستان شد.
 
پس از آن میلان ساویچ، سرپرست موسسه پزشکی و ورزشی صربستان از همکاری و تعامل میان ۲ کشور در حوزه پزشکی و ورزشی صحبت‌های مختلفی را مطرح کرد و غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در واکنش به صحبت‌های ساویچ، آمادگی خود را برای ایجاد همکاری در حوزه پزشکی، فیزیوتراپی و ماساژور و زیرساخت‌های پزشکی ورزشی اعلام کرد.همچنین نماینده دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به معرفی و تاریخچه دانشگاه تهران پرداخت و استقبال خود را در خصوص برگزاری دوره‌های مشترک و سمپوزیون و کارگاه‌های علمی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، سفر‌های تحقیقاتی و علمی بین اساتید، بورسیه دانشجویان ۲ دانشگاه و کار‌های انتشاراتی علمی مشترک مطرح کرد.
 
در ادامه این جلسه، زیرساخت‌های ورزشی صربستان و اقدامات انجام شده ورزش این کشور در حوزه سخت‌افزار و زیرساخت‌ها معرفی و مورد بررسی قرار گرفت و مدیران ورزش صربستان آمادگی خود را جهت تبادل تجارب و همکاری‌های لازم اعلام کردند.رشید حسن‌پور سفیر ایران در کشور صربستان بیان داشت که سفر کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به صربستان فصل جدیدی را در همکاری‌های ورزشی ۲ کشور ایجاد کرد و تاکید داشت این سفر اثربخشی قابل توجهی را در روند ایجاد تفاهم‌نامه ورزشی ۲ کشور صورت داد و در پایان ابراز امیدواری کرد که با سفر وزیر ورزش صربستان به کشورمان اتفاقات خوبی در آینده رقم بخورد.
 
در پایان از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مطرح شد که رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی بازدیدی از امکانات پزشکی و ورزشی صربستان داشته باشد و برای بررسی چالش تناسب اندام کودکان هم‌افزایی و همکاری اثربخشی صورت بگیرد و همکاری‌های قابل توجهی میان بسکتبال ایران و صربستان و تبادل مربیان انجام شود.سید محمدشروین اسبقیان تاکید داشت که پس از انجام صورت‌بندی‌های اجرایی تفاهم‌نامه ورزشی مشترک ۲ کشور، از وزیر ورزش صربستان دعوت به عمل خواهد آمد تا امضای نهایی تفاهم‌نامه در پایان کار انجام شود.

نظر شما