شناسهٔ خبر: 67135178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به مناسبت هفته صنایع‌دستی؛

نمایشگاه صنایع‌دستی در رویداد خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت دامغان برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی در اولین رویداد شهرستانی خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت در شهرستان دامغان، نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجتبی اکبرپور گفت: هم‌زمان با اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج فرخنده امام علی (ع) حضرت فاطمه (س) و آغاز هفته ازدواج، در حاشیه نخستین رویداد شهرستانی خانواده، فرزند آوری و جوانی جمعیت شهرستان دامغان، به مناسبت هفته صنایع‌دستی نمایشگاه و غرفه‌های فروش صنایع‌دستی هنرمندان شهرستان دامغان برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: در این نمایشگاه که با استقبال خوب علاقه‌مندان همراه بود، محصولات هنرمندان در رشته سفال و سرامیک، چهل تیکه دوزی، قلاب‌بافی، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چاپ قلمکار و ... عرضه و معرفی شد.

مجتبی اکبرپور گفت: این همایش دوروزه در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ با همکاری ستاد جوانی جمعیت دامغان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برگزار شد.

او با اشاره به اینکه کشفیات باستان‌شناسی در تپه حصار پیشینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به‌خصوص سفال در دامغان، به بیش از شش هزار سال پیش‌بر می‌گردد، افزود: هم‌اکنون دیگر صنایع ازجمله چاپ قلمکار، معرق، مشبک و منبت چوب، گوهر تراشی، پته‌دوزی، چهل تیکه دوزی، گلیم و جاجیم، قلاب‌بافی، چرم‌دوزی، نازک‌کاری، گره چینی، خراطی، زیورآلات سنتی، تریکوبافی، کرباس‌بافی و ... در این شهرستان فعال است.

نظر شما