شناسهٔ خبر: 67134919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

وعده‌ای که باز هم به تعویق افتاد

تحریریه جهان صنعت نیوز

کارت سوخت که قرار بود از ابتدای سال جاری به صورت الکترونیکی صادر شود همچنین در پیچ و خم هماهنگی بین دستگاهی باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد. که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند. این اقدام شامل خودروهای نوشماره و خودروهای دیگر (المثنی) هم می شود. که می توانند درخواست کارت سوخت را به‌صورت اینترنتی ثبت کنند.

در این زمینه، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا ۲۷ فروردین ماه. امسال در خصوص الکترونیک کردن کارت سوخت، اعلام کرده بود. «جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم. در نهایت تا نیمه اردیبهشت ماه سامانه الکترونیکی کارت سوخت آماده و معرفی می‌شود.»

وی همچنین اعلام کرده بود: «این سامانه توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تولید شده و فراجا فقط اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند. یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست برای صدور کارت سوخت، ثبت می‌کند اطلاعاتش دریافت و برای ما ارسال می‌شود و فراجا این اطلاعات را شامل بررسی، تایید یا عدم تایید می شود، به این سامانه اعلام می‌کند.»

حدود یک ماه بعد در ۲۳ اردیبهشت‌ماه، سیدهاشمی دوباره از راه‌اندازی خدمت درخواست کارت هوشمند سوخت از طریق اینترنت از خرداد ماه خبر داد و عملاً ثبت اینترنتی کارت سوخت یک ماه به تعویق افتاد.

اول خردادماه از راه رسید اما همچنان خبری از الکترونیکی شدن کارت سوخت نیامده است. امروز سه شنبه ۲۲ خردادماه است و همچنان صاحبان وسائل حمل و نقل در انتظار این وعده وزارت نفت مانده اند.

بر اساس مطلبی که تسنیم منتشر کرده است، چنین به نظر می رسد «همه اطلاعات، زیرساخت‌ها و بستر‌های لازم از سوی پلیس (بنیاد تعاون فراجا) در اختیار وزارت نفت قرار گرفته است و در حال حاضر مشکلی برای راه‌اندازی این سامانه وجود ندارد.»

حتی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، سامانه اینترنتی ثبت درخواست کارت سوخت با حضور مسئولان نفتی و مهدی سید هاشمی، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا افتتاح و رونمایی شد.

منبع: اقتصادنیوز

نظر شما