شناسهٔ خبر: 67121306 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت:

ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره در حال انجام است

صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز ثبت‌نام اینترنتی کارت‌های سوخت بنزین نوشماره خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، محمد صادقی در این باره توضیح داد: به‌منظور اجرای مناسب این طرح ملی، لازم است اطلاعات تکمیلی از جمله کد اقلام اطلاعاتی خودرو در کنار محتوای رشته از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی به این شرکت ارسال شود که تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: همه زیرساخت‌های مورد نیاز ثبت‌نام اینترنتی کارت هوشمند سوخت المثنی آماده‌سازی شده و سامانه نیز فعال است؛ اما تا زمانی که اطلاعات مورد نیاز از جمله پلاک و کلید شناسایی خودرو (VIN) از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی در اختیار وزارت نفت قرار نگیرد، امکان شناسایی و ابطال کارت سوخت پیشین، استعلام بیمه شخص ثالث و ثبت‌نام اینترنتی کارت سوخت المثنی محقق نخواهد شد؛ این سامانه نیز مانند دیگر بسترهای مشابه برمبنای اطلاعات پایه‌ای فعالیت می‌کند.

مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: هم‌اکنون ثبت‌نام کارت سوخت خودروهای نوشماره آغاز شده است، اما ادامه فرایند تولید این کارت‌ها پس از ارائه اطلاعات از سوی شرکت پژوهش و توسعه ناجی امکان‌پذیر خواهد بود.

صادقی گفت: تولید کارت سوخت نیازمند اطلاعات پایه است، اما تاکنون کدهای مرتبط با اطلاعات پایه خودروها و شماره پلاک خودروها و نیز شماره وی‌آی‌ان (VIN) در اختیار این شرکت قرار نگرفته است.

مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی بیان کرد: دارندگان خودروهای نوشماره هم‌اکنون می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی FCS.niopdc.ir نسبت به ثبت درخواست کارت سوخت خود اقدام کنند، اما فرایند تولید کارت سوخت پس از اخذ اطلاعات تکمیلی برای این درخواست‌ها انجام می‌شود.

نظر شما