شناسهٔ خبر: 67134399 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویکرد تحولی دانشگاه آزاد با شکل‌گیری شبکه بانوان نقش‌آفرین

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توجه ویژه شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه زنان و خانواده گفت: یکی از اهداف در حوزه زن و خانواده با نگاه تحولی، شبکه‌سازی و تأثیرگذاری آن در شئون دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

رویکرد تحولی دانشگاه آزاد با شکل‌گیری شبکه بانوان نقش‌آفرین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشست«معرفی شخصیت مدیریتی و خانواده محور شهید آیت الله رئیسی»یکشنبه ۲۰ خردادماه با حضور سروری مجد؛ قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولین و رابطین امور زنان و خانواده واحد‌های سراسر کشور به صورت حضوری و برخط در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: از دستاورد‌های امور زنان و خانواده نگاه کلانی است که مدیریت دانشگاه به موضوع زنان دارند و همچنین جایگاهی که امور زنان در دانشگاه آزاد دارد محصول حمایت‌های دکتر طهرانچی و دکتر سروری مجد است.

قاسمی افزود: این حمایت‌ها و تلاش همکاران موجب شده تا امروز جایگاه شبکه بانوان نقش آفرین تثبیت و روز به روز بر قوام آن افزوده شود. همچنین ایشان خواستار فعال‌تر شدن شورای راهبری زنان و خانواده در استان‌ها و پیگیری انجام ماموریت‌های محوله در پهنه‌های هشت گانه شدند.

در ادامه سروری مجد قائم مقام دانشگاه با استماع گزارش‌ها و نظرات حاضران در نشست در مطالبی بیان داشت: یکی از اهداف در حوزه زن و خانواده با نگاه تحولی، شبکه‌سازی و تأثیرگذاری آن در شئون دانشگاه است. به همین جهت نوآوری در انجام فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌ها مورد تاکید است. قرار است طرح‌هایی ارائه دهیم که بر روی جوان و نوجوان اثر مثبت بگذارد.

سروری مجد در ادامه به بیان خاطراتی از شخصیت مدیریتی شهید آیت الله رئیسی پرداخت و عنوان کرد: آن فرآیندی که شهیدبهشتی را شهیدبهشتی کرد و آقای رئیسی را آقای رئیسی کرد خودسازی و تعبد و تهجد بود: با رفاقتی که از سال ۶۲ تا الان با شهید رئیسی داشتم، شهادت می‌دهم در این ۴۰ سال، انصافاً نقش بازی نکرد، ادا در نیاورد، از همان موقع صادق و پاک بود. کسی نبود که به خاطر رأی مردم فیلم بازی کند یا ادا درآورد. در سال‌های دهه شصت که به عنوان بازرس به حج تمتع می‌رفتند، بعد از دو سه سال گفتند دیگر نمی‌خواهم به حج بروم، در حالی که کسی که به عنوان بازرس از طرف بعثه رهبری می‌رود، به صورت رایگان اعزام می‌شود و به جا آوردن حج واجب فرصتی است که همه برایش سر و دست می‌شکنند. گفتم چرا قبول نکردید، گفت کار‌های مهمتری دارم. کار بازرسی را دیگران هم می‌توانند انجام دهند، ولی کار‌هایی به جا مانده و مثل باری بر زمین باید انجام دهم.

وی در ادامه از روحیه ایثار و وظیفه‌گرایی و مجاهدت و اخلاص شهید رئیسی نکته‌ای مهم را مدنظر قرار داد و گفت: ما اگر بخواهیم مدیر تراز تربیت کنیم، باید به تعمیق باور‌ها و اعتقادات و اصول اخلاقی توجه کنیم. وی نگاه شهید رئیسی به خانواده را اینگونه بیان داشت: همسر شهید رئیسی تمام تحصیلات آکادمیک را در خانه ایشان گذراندند و همه موفقیت‌ها را در خانه دکتر رئیسی کسب کرد و این اعتقاد شهید رئیسی به رشد بانوان و تأثیرگذاری در جامعه بود. همسر شهید رئیسی علاوه بر خانواده و صله رحم به مسأله علم و دانش‌آموختگی و رشد علمی و تألیف و مقالات و شرکت در محافل علمی و تاثیرگذاری هم می‌پردازد و این مهم را در خانه شهید رئیسی شکل گرفت و در اجتماع هم ورود کرد.

نظر شما