شناسهٔ خبر: 67134356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هزینه کرد ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های عمرانی

شهردار شیراز، گفت: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد حسن اسدی در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه 1403 و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سه ماه از شروع سال 1403 گذشته است نمی‌توان در خصوص عملکرد بودجه مطلبی را با قاطعیت ارائه کرد.

وی افزود: بودجه سال‌های گذشته که مربوط به شورا و شهرداری فعلی است، محقق شد و می‌توان گفت بودجه به عنوان مهم‌ترین سند و یا برنامه یک ساله کوتاه مدت که درآمد و هزینه هر دستگاه اجرایی در آن پیش بینی می‌شود، بسیار تأثیرگذار است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه برای بودجه همواره کلمه "پیش بینی" مد نظر است و تحقق آن مهم‌ترین اصل است، تصریح کرد: وظیفه بودجه‌ریزی بر عهده معاونت برنامه‌ریزی و وظیفه تحقق بودجه بر عهده معاونت مالی و اقتصادی است.

اسدی ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که عملکرد مطلوب شهرداری نتیجه یک کار تیمی و کارکنان شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری شیراز متناسب با نیاز‌های شهر تنظیم و ابلاغ شده است و می‌توان گفت تحول عظیم و بی‌نظیری در سه سال گذشته در حوزه شهرداری رقم خورده است.

شهردار شیراز اضافه کرد: در مقایسه سه سال ابتدایی شورا و شهرداری با دوره قبل در می‌یابیم که بودجه شهرداری از 3 هزار و 300 میلیارد تومان به 5 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافت و در این مدت بودجه افزایش 50 درصدی داشت و تنها یک و نیم برابر افزایش یافت. این در حالی است که در شرایط اقتصادی کشور، تورم بر اساس سه بازار ارز، ملک و طلا افزایش می‌یابد و شهرداری متاثر از این سه بازار است، اما بودجه تنها 50 درصد افزایش می‌یابد.

اسدی بیان کرد: با توجه به اینکه نسبت بودجه از 40 به 60 به 80 به 20 تغییر یافت، در بودجه 1403 نیز 80 درصد اقدامات و تخصیص به حوزه عمرانی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان 25 هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز در خصوص بدهی این مجموعه تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبه اخذ شده تا انتهای کار شورا که مرداد سال آینده است، میزان بدهی شهرداری را به صورت منطقی، شفاف و مشخص اعلام خواهیم کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.

وی همچنین در توضیح بخش منابع بودجه شهرداری، اظهار کرد: منابع درآمدی شهرداری از حوزه‌های ساختمانی، پایدار، وام، اوراق مشارکت، فروش املاک ناشی از اوراق مشارکت، ستاد باغات، کمک‌های بلا عوض دولت و جمع مازاد تخصیص نیافته عمومی و اختصاص دارد که از محل منابع درآمد ساختمانی با رشد 358 درصدی، درآمد پایدار شهری با رشد 439 درصدی و درآمد وام شهرداری با رشد 248 درصدی و اوراق مشارکت شهرداری با رشد 200 درصدی نسبت به سال 1400 درآمد‌ها همراه بوده است.

انتهای پیام/424/

نظر شما