شناسهٔ خبر: 67134316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی:

اصولگرا هستم اما تعلق حزبی را سم می‌دانم/ نباید تند تند مدیر عوض کنیم +فیلم

در دولت شهید رئیسی کار خوبی شروع شده و برخی وزارتخانه‌ها خیلی خوب و موفق عمل کردند، این روند باید ادامه پیدا کند. باید ثبات مدیریت وجود داشته باشد، نباید تند تند مدیر عوض کنیم.

صاحب‌خبر -

اصولگرا هستم اما تعلق حزبی را سم می‌دانم/  نباید تند تند مدیر عوض کنیم +فیلم

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۲ خردادماه در برنامه «صف اول» شبکه خبر جهت معرفی اجمالی خود حضور پیدا کرد.

من قاضی‌زاده قانونگذار هستم

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304007" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304007?width=400&height=300"></script></div>

 

وی افزود: مشق سیاست یعنی این که به سوالات جدی‌تر برای مردم بپردازیم. پنج دوره در مجلس شورای اسلامی کاندید بودم و مردم عزیز مشهد به بنده اعتماد کردند. رزومه بنده در فضای مجازی به طور کامل با جزئیات وجود دارد. من یک پزشک متخصص و جراح هستم. یک استاد دانشگاه هستم. یک قاضی‌زاده قانون‌گذار هستم. به عنوان معاون رئیس‌جمهور مجری قانون بودم. رئیس بنیاد شهید بوده‌ام.

مسائل کشور با وعده‌های کوتاه مدت و اقدامات فرمالیستی و موقت حل نمی‌شود
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304008" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304008?width=400&height=300"></script></div>


قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مدیرعامل اندیشکده بودم و در این اندیشکده کارهای مطالعاتی روی مدل حکمرانی و نحوه اداره کشور انجام دادم.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: با تجربه‌ای که در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشتم می‌توانم عرض کنم که مسائل مزمن شده کشور به جز با انقلاب در ساز و کارهای اداری کشور آن هم به صورت ریشه‌ای و پایدار حل نخواهد شد.

 فوریت کار را «اقتصاد» می‌دانم؛ اما اولویت من «خانواده» است
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304009" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304009?width=400&height=300"></script></div>

وی با بیان اینکه با وعده‌های کوتاه مدت نتیجه نخواهیم گرفت، خاطرنشان کرد:  طرح‌های زیادی در گذشته توسط دولت‌های مختلف اجرا شده شادی‌آفرین هم موقتاً بوده اما مسائل اقتصادی ما را پیچیده‌تر کرده است. بنده فوریت را اقتصاد می‌دانم اولویت بنده خانواده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: طبیب مراکز درمانی بودم و کار پزشکی کردم در یکی از واحدهای درمانی کشیک دادم. از این شروع کردم تا بعد معاون مدیرکل در سطح یک شهرستان شدم. سلسله مراتب اداری را از این جا آغاز کردم تا به قائم مقام وزیر و بعد نمایندگی مجلس رسیدم. سپس عضو هیأت رئیسه مجلس و بعد نائب رئیس مجلس و در نهایت معاون رئیس جمهور شدم. همچنین با مجمع تشخیص مصلحت نیز همکاری داشتم. تقریبا در تمام حوزه‌های کلان مدیریتی کشور حضور داشتم و یک احاطه کامل از موضوعات کشور در اختیار دارم.

وی تشریح کرد: یکی از مسائل پیچیده کشور که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته خروج دولت از بنگاه‌داری است و واگذاری امور به مردم است. در بنیاد شهید از ۲۰ سال قبل ابلاغ شده بود که باید از بنگاه داری باید خارج شود، ما خدا را شکر موفق شدیم آن بخشی از دارایی‌ها که متعلق به خانواده‌ها هست را برگردانیم. در همین ایام انتخابات صندوق اندوخته شاهد در حال برگزاری است. سازمان‌ اقتصادی کوثر را داشتیم که بنگاه‌های بسیاری دارد. در حال واگذاری این سازمان هستیم و وارد سهام‌داری می‌شویم. بانک دی در شرف انحلال بود. این بانک را احیا کردم. در حال حاضر بالاترین رشد سپرده در بین عمده بانک‌های خصوصی و دولتی است. بیمه دی نیز به همین صورت است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به نحوه مدیریت در بنیاد شهید، گفت: یک مدل حکمرانی مردمی‌سازی ایجاد کردیم و تا نظام اجرا پیش بردیم و در بنیاد شهید آن را مستقر کردیم. ۹ رویکرد تحول آفرین استخراج کردیم بر اساس آن برنامه راهبردها، اجرایی و عملیاتی نوشته شده است. بر اساس آن ۳ هزار فعالیت تعریف شده برش شهرستانی، استانی و ملی اجرا، ارزیابی، انطباق و کنترل دو لایه. در حال حاضر کل بودجه‌ای که به فعالیت‌ها تخصیص داده می‌شود مبتنی بر برنامه فعالیت است. مدیران بر اساس آن ارزیابی می‌شوند. در ۲ سال گذشته از فروردین‌ماه تخصیص‌ها را صادر کردیم یعنی منابع جاری شده به همین دلیل برنامه‌ها معطل باقی نماند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: هرم اداری را معکوس کردیم. شان دولت سیاست‌گذاری و راه‌بری شده است. تمام اختیاراتی که در ستاد هست به استان‌ها و مدیرکل و در مرحله بعدی به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد. هرم دولت باید وارونه شود. به طوری که کسانی که در خط مستقیم با مردم هستند بالاترین سطح ارتباط را داشته باشند. وقتی ما کارکنان را آموزش دهیم و به روزرسانی و نظارت کنیم و اختیار هم دهیم موجب می‌شود نیاز افراد در همان شهرستان حل شود. این امر موجب شده ۴۰ در صد مراجعه به بنیاد شهید کاهش یابد. البته از نظامات هوشمند هم استفاده‌ کرده‌ایم.

وعده‌های فضایی باعث بی‌اخلاقی می‌شود


کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304010" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304010?width=400&height=300"></script></div>

وی در ادامه گفت: بزرگترین وظیفه ما احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور است. اتفاقاتی در کشور در حال وقوع است که اخلاق جامع را مخدوش می‌کند مانند لاتاری خودرو که یک شب یک فرد را ثروتمند می‌کند چرا که در یک قرعه‌کشی برنده می‌شود.

 پاسپورت و پول شهروند ایرانی باید باارزش باشد
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304011" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304011?width=400&height=300"></script></div>


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: دولت باید برای هر عمل خود به مردم پاسخگو باشد. دولت نباید فرار کننده باشد. وعده فضایی به مردم ندهد. مردم وقتی این وعده‌ها را می‌شنوند برداشت می‌کنند که این کار انجام می‌شود. وقتی انجام نشود برداشت فساد می‌کنند. مردم از رجل سیاسی مذهبی انتظار دارند. عدم شفافیت بی اخلاقی در حق مردم است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به لزوم پیشرفت مستمر کشور، گفت: مردمی بزرگ ایران مسیر پر حزن و امیدی را تا به حال گذرانده‌اند. دولتی که تشکیل خواهد شد خود را متعهد به پیشرفت پایدار ملت ایران می‌داند. پیشرفتی که مستمر باشد. همه ملت و آحاد مردم لذت این پیشرفت و رشد را باید بچشند. تک تک شهروندان این سرزمین باید رشد پیدا کنند. گاهی ممکن است رشد اقتصادی مثبت باشد اما شامل حال قسمتی از جامعه شود. ما باید کاری کنیم که کل جامعه با هم‌پیشرفت کنند. آن چه تعهد بنده است تلاش برای زایش حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی کشور است. من آمده‌ام تا سرمایه اجتماعی کشور را احیا کنم. می‌خواهم مردم ایران به وطن خود اعتماد و افتخار کنند. پاسپورت، پول، فرهنگ و اقتدار یک شهروند ایرانی باید با ارزش باشد.

 یک زمانی می‌گفتند باید تحریم‌ها برداشته شود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304012" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304012?width=400&height=300"></script></div>
وی افزود: مردم سرمایه هستند. بعضی می‌گفتند تحریم‌ها باید از بین برود تا مشکل آب خوردن مردم بر طرف شود. آن سرمایه‌ای که تمام مشکلات ما را حل می‌کند مردم هستند. چرا ما با این همه منابع طبیعی فقط ۹ در صد توانستیم استفاده‌ کنیم؟ به این دلیل که مردم را برای بهره‌مندی از این منابع فعال نکردیم. اگر در شئون مختلف برای جوانان، نخبگان، تاجران، سرمايه‌گذاران و مردم تسهیلگری شود ثروت‌های بالقوه را بالفعل خواهند کرد. دولت مردم نباید به مردم دروغ بگوید ما باید شفاف باشیم.

باید به رویکرد قیم‌مآبانه دولت قفل بزنیم
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304015" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304015?width=400&height=300"></script></div>
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به این‌که «متاسفانه خود حق‌پنداری و خودپسندی در برخی از افراد و مدیران کشور وجود دارد»، عنوان کرد: همه ما در یک سیستم هستیم و یک بزرگتر داریم. نسبت بین افراد را نیز قانون اساسی مشخص کرده است. در بنیاد شهید خیلی کم مزاحم شهید آیت الله رئیسی می‌شدم و تلاش می‌کردیم با تعامل مسائل را حل کنیم. روابط بین قوا وقتی اصلاح می‌شود که برادری شکل بگیرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که انتقاد سرمایه دولت است، گفت: دولت‌ها باید خود را از زبان منتقدین خود محک بزنند. البته باید شفافیت در فضای سیاسی کشور به وجود آید که خود انتقاد موضوع فساد نباشد. در حال حاضر به علت آن‌که شفافیت وجود ندارد یک عده گزارشگر فساد و عده‌ای دیگر افشاگر می‌شوند که در همین جا فساد شکل گرفته و باعث شکل گرفتن پروژه‌بگیرها شده است. باید سامانه شفافیت تشکیل شود. در بنیاد شهید سامانه سوت‌زتی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: اگر به ریاست‌جمهوری مردم ایران متنخب شوم، نگاه جریانی نخواهم داشت و این مردم هستند که در دولت من مسئولیت خواهند داشت. البته بی شک کسانی باید مسئولیت داشته باشند که اخلاق و توان لازم را داشته باشند و در بین این افراد باید نزدیک‌ترین‌ها به مردم وجود داشته باشد. از قبیله‌گرایی‌ها و رفیق‌گرایی‌ها در دولت باید جلوگیری شود و اجازه به این افراد برای حضور در دولت داده نشود.
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره فعالیت دولت سیزدهم یادآور شد: وزرای فعلی درحال زحمت کشیدن هستند و در دولت سیزدهم برخی وزارتخانه ها خیلی خوب کار کردند. باید ثبات در حکمرانی وجود داشته باشد و دلیلی وجود ندارد که زود به زود مدیران و مسئولان جا به جا شوند. تنها وزرای فعلی که مناسب نیستند باید تغییر کنند. برای انتخاب و نظارت بر مدیران نیز نظام پسینی و پیشینی را طراحی‌ کرده‌ایم. این نظام را در بنیاد شهید نیز اجرا کردیم و موفق هم بوده است. این که بگوییم قشر خاص در دولت من جای دارد، این اشتباه است. شهید رئیسی نیز سعی کرد همه جناح‌ها را در دولت خود داشته باشد.

در بنیاد شهید سامانه «سوت‌زنی» راه‌اندازی کردیم/ به این امر پایبند هستم
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304016" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304016?width=400&height=300"></script></div>


قاضی‌زاده هاشمی استفاده از نخبگان را ضروری دانست و عنوان کرد: مهم ترین مشاور من در بنیاد شهید بنیاد نخبگان بوده است. حضور زنان در سطوح مدیریتی نیز حائز اهمیت است. متاسفانه هنوز نتوانستیم بستری مناسب برای حضور زنان در حکومت و مدیریت فراهم کنیم چرا که هم توانایی خوبی دارند و هم فسادپذیری پایینی دارند.

تنها وزرای فعلی که مناسب نیستند باید تغییر کنند/ نباید تند تند مدیر عوض کنیم

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2304021" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1152020/2304021?width=400&height=300"></script></div>

وی درباره شخصیت شهید آیت الله رئیسی هم گفت: شخصیت شهید رئیسی متنوع بود و اخلاق متنوعی داشت. میراث ایشان گره زدن اخلاق و استفاده از کارآمدی در کارزارهای انتخاباتی بوده است. ایشان از دانش خود برای افشای پرونده ها استفاده نکرد و حتی رابطه خود را با کسی که به او توهین کرده بود، بهبود بخشید. تحجر پدر همبستگی ملی و پیوستگی خانه ایرانی را درآورده است و نباید اجازه دهیم این تحجر سیاسی و اداری به شهید رئیسی نسبت داده شود. همه مردم باید رئیس جمهور را از خود بدانند. در دولت مردم به تمام اقشار مردم نیاز داریم و هدف دولت مردم افزایش سرمایه اجتماعی و برگرداندن آرامش به آن‌هاست.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری کشور در پایان درباره اهمیت خانواده در دولت آینده خود بیان کرد: نگاه ما به خانواده نگاهی تمدنی است. اعضای خانواده برای یک‌دیگر فداکاری می‌کنند. اگر یک خانواده سالم و تمدنی شکل بگیرد، جامعه نیز اصلاح می‌شود. محور برنامه‌ریزی‌های ما خانواده خواهد بود.

نظر شما