شناسهٔ خبر: 67133793 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ستاره‌های ناکام المپیک

ترکیب کاروان ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حال کامل شدن است و در این دوره شاهد غیبت ستاره‌هایی هستیم که نتوانستند جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورند.

صاحب‌خبر -

ترکیب کاروان ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حال کامل شدن است و در این دوره شاهد غیبت ستاره‌هایی هستیم که نتوانستند جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورند.
به گزارش ایسنا، این ستاره‌ها در المپیک ۲۰۲۰ توکیو خود را مطرح کردند اما موفق نشدند روند موفقیت‌شان را ادامه دهند و چهره‌های المپیکی ناکام در این دوره لقب گرفتند.
کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو صاحب سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز شد. تنها مدال‌آوران نقره و برنز در المپیک پاریس هم حضور دارند و طلایی‌هایی ایران حتی جواز حضور در المپیک را به دست نیاوردند.
 وضعیت مدال‌آوران المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای حضور در المپیک پاریس:
 طلا
سجاد گنج‌زاده در کاراته: مسابقات کاراته تنها در المپیک توکیو حضور داشت و این رشته در المپیک پاریس نیست.
محمدرضا گرایی در  کشتی فرنگی: او در یک رقابت داخلی به سعید اسماعیلی باخت و المپیک پاریس را از دست داد.
جواد فروغی در تیراندازی: او در المپیک توکیو توانست با گرفتن مدال طلا، تاریخ‌سازی کند اما در المپیک پاریس حتی موفق به گرفتن سهمیه هم نشد.
 نقره
حسن یزدانی در کشتی آزاد: یزدانی با وجود جراحی کتف که انجام داد توانست در تورنمنت مجارستان مدال طلا بگیرد و نماینده ایران در وزن  ۸۶ کیلوگرم المپیک پاریس باشد. او یک طلا و یک نقره المپیک دارد و برای سومین مرتبه به المپیک
می‌رود.
علی داودی در وزنه‌برداری: داودی توانست برای المپیک پاریس هم سهمیه دسته فوق سنگین را بگیرد. او برای گرفتن دومین مدال المپیک خود رقابت سنگینی را با سه وزنه‌بردار گرجستان، بحرین و ارمنستان دارد.
 برنز
امیرحسین زارع در کشتی آزاد : زارع برای المپیک پاریس هم توانست سهمیه بگیرد و از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا برای ایران محسوب می‌شود.
محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی: ساروی نیز نماینده ایران در المپیک پاریس است.
جدا از طلایی‌ها نفراتی بوده‌اند که در المپیک توکیو عملکرد خوبی از خود به جا گذاشتند اما در در المپیک پاریس غیبت دارند:
نازنین ملایی در قایقرانی: ملایی در المپیک توکیو توانست برای اولین‌بار رویینگ ایران را به فینال B برساند و با کسب مقام یازدهمی المپیک، تاریخ‌سازی کرد. او در انتخابی تیم ملی شرکت نکرد و در نهایت به انتخابی المپیک اعزام نشد و المپیک را از دست داد.
دانیال شه‌بخش در بوکس: او با گرفتن مدال قهرمانی جهان تاریخ‌سازی کرد و در المپیک توکیو هم حضور داشت که تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت. شه‌بخش برای المپیک پاریس موفق به گرفتن سهمیه نشد.

نظر شما