شناسهٔ خبر: 67133555 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

درخواست برادر شهید محقق شد:

مراسم نام‌گذاری معبری در ناحیه ۳ منطقه ۱۱ به نام شهید والامقام علی افشاری

شهردار منطقه ۱۱ از برپایی آیین نام‌گذاری معبری در ناحیه ۳ این منطقه به نام شهید گران‌قدر علی افشاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با تأکید بر زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: نام‌گذاری معابر به نام نیک آن جوانان حماسه‌آفرین این سرزمین، یکی از راه‌های عمل به جهاد تبیین به‌ویژه برای نسل جوان است و کمک می‌کند مردم قهرمانان واقعی وطن خود را که از مال و جان و خاک این مملکت نگهداری کردند، بشناسند.

موسوی افزود: شهرداری منطقه ۱۱ با همین هدف، نام‌گذاری معبری در محله اسکندری واقع در ناحیه ۳ را به نام شهید والامقام علی افشاری در دستور کار خود قرار داد که آیین این نام‌گذاری به انجام رسید و کوچه شیری به نام شهید علی افشاری تغییر نام داد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، سه‌شنبه، ۲۲ خرداد، مراسم پلاک‌کوبی و نام‌گذاری کوچه شهید علی افشاری با حضور رضوی، شهردار ناحیه ۳، خانواده معظم شهید، برخی مدیران شهری منطقه و جمعی از ساکنان محل در کوچه شیری که محل سکونت برادر شهید به شمار می‌رود، برگزار شد.

گفتنی است این اقدام مهرماه سال گذشته، به درخواست برادر شهید و طی نامه‌نگاری توسط روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران آغاز شد و فروردین‌ماه سال جاری، پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تهران، دستور اجرای آن به منطقه ۱۱ رسید.

شهید علی افشاری، فرزند عربعلی، متولد سال ۱۳۴۶ بود که با ارگان اعزامی از طریق بسیج دانشجویی و به عنوان بسیجی دانشگاه پزشکی به جهبه‌های حق علیه باطل اعزام شد. وی در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به درجه شهادت نائل آمد و یاد و خاطره‌اش را برای هم‌محلی‌ها و خانواده‌اش به جای گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما