شناسهٔ خبر: 67133456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

اجرای طرح "باغچه آراسته" در محدوده فضاهای سبز منطقه ۲۰

معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری منطقه۲۰ از اجرای طرح آراستگی شهر با عنوان "باغچه آراسته" به منظور تحول در نگهداشت فضای سبز در نواحی این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ ابراهیم کوه نژاد گفت: طی بازدیدهای میدانی عوامل اجرایی اداره فضای سبز و جمع آوری آمار و اطلاعات جدید از باغچه های فضای سبز حاشیه ای، بهسازی باغچه ها در قالب اصلاح خاک و کاشت گل و گیاه در نواحی و محلات آغاز شده است.

کوه نژاد افزود: خیابان های سیدالشهدا(ع)، شهید غلامی، کمیل، ابن بابویه شمالی، درختی، بلوار قدس، بلوار کریمان، رفیوژ جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) از جمله محورهای منتخب اجرای طرح باغچه آراسته هستند و در صورت شناسایی، موارد جدید نیز اضافه می شود.

وی با بیان اینکه گونه های رز و نسترن، ناترک، بربریس، رئولیا، یاس هلندی، اسپیره، نشاء گلهای فصلی جعفری و آهار و همچنین درخت زیتون تلخ از جمله گونه های گیاهی باغچه ها است، اضافه کرد: ۶۵۰ مترمربع واکاری چمن، کاشت ۹۵ اصله درخت، کاشت ۹ هزار و ۶۶۰ گلدان درختچه و ۳ هزار و ۶۰۰ جعبه نشاء برای باغچه های معابر و میادین در فاز اول اجرای طرح آراستگی انجام می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: باغچه های شهری معمولا در حاشیه معابر و بزرگراه ها واقع شده است و با توجه به اینکه بهسازی آنها در سرسبزی و پرنشاطی شهر تاثیر بسزایی دارد، عملیات اجرایی این طرح در حال اجراست.

انتهای پیام/

نظر شما