شناسهٔ خبر: 67133230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در نشست غیررسمی وزرای تجارت دی هشت در استانبول مطرح شد

تاکید بر توسعه همکاری ها و استفاده از ابزارهای تهاتر و تجارت الکترونیک میان اعضای دی هشت

تهران - ایرنا - نشست غیررسمی وزرای تجارت دی هشت روز سه شنبه ۲۲ خردادماه در حاشیه اجلاس کمیته مذاکرات تجاری سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ؛ «مهدی ضیغمی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ضمن حضور در این نشست به تبیین مواضع و رویکرد کشورمان در خصوص توسعه تجارت خارجی بالاخص با اعضای دی هشت پرداخت.

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری دی هشت (D۸)، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست ؛ عضویت ایران در گروه بریکس و اتحادیه تجاری اوراسیا را نشان دهنده عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای دیگر برشمرد.

مقامات کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز در سخنرانی های جداگانه ضمن ادای احترام و ابراز تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور فقید ایران، وزیر امورخارجه و دیگر همراهان ایشان در خصوص ساز و کار افزایش میزان تجارت بین کشورهای عضو اظهار نظر نمودند.

در این نشست بر لزوم توسعه همکاری ها در حوزه تجاری، اجرای موافقت نامه تجاری و همچنین استفاده از ابزارهای تهاتر و تجارت الکترونیک جهت افزایش سطح همکاری های تجاری فیمابین اعضا تاکید گردید.

نشست مذکور با صدور بیانیه ای در محکومیت رژیم صهیونیستی در حملات جنایتکارانه به نوار غزه و لزوم توقف آن و نیز امضای پروتکل مکانیسم حل اختلاف موافقتنامه تجارت ترجیحی دی هشت به کار خود پایان داد.

نظر شما