شناسهٔ خبر: 67133208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رایزنی نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با مشاور ارشد وزیر امور خارجه

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی درباره تحولات یمن و غزه رایزنی و بر تداوم گفت‌وگو‌های سیاسی به منظور حل‌و‌فصل اختلافات و امضای توافق صلح تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل سه‌شنبه، ۲۲ خرداد با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت‌وگو با مروری بر وضعیت جاری تحولات در یمن و غزه، نسبت به برقراری هرچه سریع‌تر آتش‌بس در غزه ابراز امیدواری و تحقق این امر را موجب بازتاب مثبت بر ثبات منطقه و ایجاد فضای آرامش در دریای سرخ قلمداد کردند.

در این گفت‌وگو خاجی با اشاره به وخامت اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم یمن، از کاهش کمک‌های بین‌المللی به مردم این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار افزایش کمک‌های انسان‌دوستانه در این شرایط سخت شد.

طرفین همچنین با مروری به وضعیت جاری یمن اظهار امیدواری کردند روند گفت‌وگو‌های صلح با قوت ادامه یابد و ضمن اتفاق نظر بر این نکته که قضیه یمن راه‌حل نظامی ندارد، بر تداوم گفت‌وگو‌های سیاسی به منظور حل‌و‌فصل اختلافات و امضای توافق صلح تاکید کردند.

انتهای پیام/

نظر شما