شناسهٔ خبر: 67132995 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معامله پوچ با جنون ضربه زدن

هنوز هیچ خبری از تبدیل سکه‌های همستر به پول نیست، اما برخی از افراد اکانت‌هایی که سکه بالا دارند را در سایت‌ها معامله و معاوضه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «این همستر عالیه پولش زیاده میتونید با پول پروفیت رو ببرین بالا. دارای کیف پول فعال که میتونید به کیف پول خودتون وصل کنید...» «یک اکانت تلگرام حاوی یک همستر با پرافیت ۷۲۰ k و ۱۳۰میلیون سکه یک تپ سو آپ ۶میلیونی قیمت ۳۰میلیون. یک ماه روش کار کردم زحمت کشیدم هر کی بخره ضرر نمیکنه. راحت تا روز لیست شدن پرافیت به یه میلیون و سکه‌های به ۵۰۰میلیون می‌رسونه» این‌ها آگهی‌های فروش همستر کامبت در دیوار است. همستری که چند روزی مثل سونامی به دل جامعه زده است.

به گزارش فارس، چند روز گذشته هم در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد، همستر ۴۴۰ میلیونی را با ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۸ معاوضه کردند.

آگهی ساخت کلونی!
حتی اگر خودتان از ضربه زننده‌های این بازی نباشید حتما در خیابان، مترو، تاکسی و… افرادی را دیدید که به گوشی‌هایشان ضربه می‌زنند، به امید اینکه شاید روزی این سکه‌ها پول بشود. همستر کامبت یک بازی در سبک Tap to Earn و رباتی تلگرامی مثل تپ سوآپ و نات کوین است.

این بازی برپایه ساخت کلونی و زیر مجموعه پیش می‌رود و کارت‌های امتیازش با دعوت دوستان فعال می‌شود. همین باعث شد تا افراد زیادی که از تلگرام کوچ کرده بودند و حتی حساب‌هایی که صاحبانشان فوت شده‌اند هم به تلگرام برگردند. علاوه بر فروش خود اکانت همستر؛ آگهی‌هایی دیگری برای ساخت همین کلونی‌ها در سایت دیوار وجود دارد که در ازای پول، لینک دعوت می‌فرستند تا با اکانت دیگر به تلگرام بیایند و زیرمجموعه آن‌ها حساب بشوند و امتیازش به جیب کاربر اصلی برود. حتی معامله برعکس هم وجود دارد، در ازای پول فرد با اکانتش به تلگرام می‌پیوندد تا به اصطلاح فرند (دوست) شود و کاربر اصلی پول و سکه بگیرد.

ماه‌ها تلاش، فقط ۱۲ میلیون!
از نظر کارشناسان، به علت عقب ماندگی که بعضی‌ها در بازی نات کوین احساس کردند هجوم به این بازی زیاد شد. نات کوین هم یک بازی تلگرامی بود که کاربر با ضربه زدن روی سکه روزانه امتیاز جمع می‌کرد و با پیوستن به کمپین‌های تبلیغاتی پاداش می‌گرفت. تعداد حساب‌های نات کوین ۳۵ هزار نفر بود و بعد از چندین ماه وارد ارز دیجیتال شد، اما سود بسیار کمی داشت. بطوری که افرادی ماه‌ها زمان را صرف این بازی کردند، اما دریافتی خیلی کمی داشتند. علاوه بر این به گفته سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا، تعداد بسیار زیادی شکایت و کلاهبرداری به واسطه لینک بازی، فروش حساب و… برای نات کوین صورت گرفت.

کاربر‌هایی که در زمینه ارز دیجیتال فعال هستند در صفحه مجازی‌شان درباره این بازی‌های کلیکی نوشته بودند: «جایی پول مجانی زیاد بین همه تقسیم نمی‌کنند.»

«هیچ کجا در اینترنت بین همه به صورت رایگان پول پخش نمی‌کنند.» «به شما بابت کلیک کردن روی صفحه‌نمایش پولی داده نمی‌شود!» علاوه بر اینها، معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: «از آنجایی که هنوز هیچ فرد یا کشوری مسئولیت این بازی را قبول نکرده و هنوز هیچ رمز ارزی نقد نشده است، این موضوع باعث می‌شود تا به این مسئله شک کنیم.»

دو هفته و ثبت ۱۸شکایت!
همچنین به گزارش پلیس فتا، در این دو هفته تب بازی همستر، ۱۸ پرونده تشکیل شده که عده‌ای در تلگرام و اینستاگرام تبلیغ فروش رمز‌های این بازی را کرده و به این واسطه از مردم کلاهبرداری کرده‌اند.

محمد علمیه کارشناس رسانه و فضای مجازی درباره بازی‌های رمز ارزی گفت: «تابحال ۹۹ درصد این بازی‌ها در ایران کلاهبرداری بوده، اما اگر این فرض را هم در نظر نگیریم و همستر وارد ارز دیجیتال شود؛ هنوز ارزش آن مشخص نیست. قطعا با ۱۱۶ تا ۱۲۰ کاربر سود بسیار کمتری حتی از نات کوین خواهد داشت.»

از نظر برخی دیگر از روانشناسان، علت گرایش مردم به این بازی بخاطر موج‌سواریی و دنباله‌روی از دیگران است. برخی دیگر معتقدند بخاطر ناراضی بودن از شرایط اقتصادی و عدم امنیت اقتصادی است.

معامله نامعلوم به امید سود زیاد
این بازی علاوه بر مشکلات روحی، ذهنی و جسمی که خواهد داشت، کارشناسان فضای مجازی با توجه به سابقه ایردراپ‌های قبلی معتقدند که، چون دیگر همه از مدل ایردراپ‌های تلگرامی خبر دارند و در آن شرکت می‌کنند، پاداش‌ها برای اینکه فردی بتواند از آن درآمد قابل توجهی داشته باشد، خیلی کم است.

پس بعید است که همستر کامبت معدن طلا و منبع درآمد قابل توجهی باشد. اما برخی با وجود تمام این هشدار‌ها دلسرد نمی‌شوند و به استخراج از طریق کلیک کردن ادامه می‌دهند، به این امید که در صورت موفقیت پروژ‌ه‌ها سودی به دست آورند.

هنوز مشخص نیست سرنوشت این بازی چیست و آیا درآمدی خواهد داشت یا خیر. اما افرادی تلاش می‌کنند تا از این ارز جدید و مبهم جا نمانند و شانس خود را از هر طریقی یا با کلیک یا با معامله‌یی که معلوم نیست به پول تبدیل خواهد شد یا کلاهبرداری‌ست، امتحان کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما