شناسهٔ خبر: 67132762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بانک‌ها به قانون جهش تولید مسکن در پرداخت تسهیلات ساخت پایبند باشند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها را ملزم به پرداخت تسهیلات مسکن کرده که در صورت سرپیچی از آن برنامه‌های زیادی از جمله کاهش قدرت وام دهی و جرائم مالیاتی ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص  توسعه پروژه‌های ویلایی سازی و توسعه افقی شهر‌ها گفت: طرح واگذاری اراضی به متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن و ساخت و طراحی واحد‌های مسکونی از طریق خود مالکان در بسیاری از شهر‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته وی اجرای این طرح در شهر‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و دیگر شهر‌هایی که دارای اراضی است انجام می‌شود و به طور قطع مورد استقبال متقاضیان در این شهر‌ها قرار گرفته و اجرای آن در دولت‌های بعدی هم با توجه به کاهش هزینه‌ها و استقبال مالکان باید پیگیری  شود.

او بیان کرد: توسعه افقی شهر‌ها با توجه به الحاق اراضی و با توجه به تأکید آن در قانون برنامه هفتم باید اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران در خصوص پرداخت تسهیلات ساخت و افزایش آن به ۷۰۰ میلیون تومان و همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن قانون است و باید تمامی بانک‌ها به قانون و اجرای آن پایبند باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که بانک‌ها از قانون جهش تولید مسکن سرپیچی کنند برخی از جریمه‌ها از جمله جرائم مالیاتی و کاهش قدرت اعتبار دهی در نظر گرفته می‌شود.

او بیان کرد: باید تمامی بانک‌ها به قانون احترام بگذارند و بدون سنگ اندازی به متقاضیان نهضت ملی مسکن  تسهیلات ساخت را پرداخت کنند.

او گفت: پیشنهاد افزایش پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با توجه به افزایش نرخ تورم  به شورای عالی مسکن و شورای چول و اعتبار داده شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

<div id="video-display-embed-code_19423985"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8753929/19423985?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما