شناسهٔ خبر: 67132436 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تیم صعود کننده لرستانی را بیشتر بشناسید

خیبر آمد لیگ‌برتر وزن گرفت

خیبر خرم آباد با ثبت رکوردی تاریخی به لیگ برتر صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیگ امسال برای لرستانی ها و خیبر خیلی متفاوت بود، رکودهای منحصر به فرد ثبت شد، نتایج و بازی های خیره کنده خیبر در اذهان مانده است و حالا که جشن صعود به لیگ برتر برپاست، خیبر یک حریف قدر برای بالانشین های فوتبال ایران به حساب می آید.

باشگاه فوتبال خیبر خرم آباد با تاسیس در سال ۱۳۶۳، ۲ سال بعد موفق به حضور در فینال مسابقات جام حذفی و در آن بازی با نتیجه ۲ بر صفر برابر ملوان بندر انزلی مغلوب شد و به مقام دوم جام دست یافت.

خیبر در بازی یک چهارم نهایی همین مسابقات توانست تیم پرسپولیس را از پیش رو بردارد و در بازی نیمه نهایی تیم پاس بوشهر را ۳ بر ۱ ببرد اما این نوار موفقیت در سال ها و دهه های بعد قطع شد و خیبر دیگر نقشی در شادی های ورزشی مردم لرستان نداشت.

جهش تیم لرستانی را می توان از اواسط دهه ۹۰ ثبت کرد، خیبری که سال ۹۴ به طور معجزه آسایی با غیرت و تعصب بازیکنان به لیگ دسته اول صعود کرد و در نهایت با ماندن در رده ۱۲ جدول، برای فصل بعد هم ماندگار شد.

اما فصل بعد با تفاضل گل ۱۸- به لیگ دسته ۲ سقوط کرد و پس از چند فصل غیبت در لیگ، بالاخره سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ لیگ آزادگان را تجربه کرد و این بار با تفاضل ۱۸ در رده چهارم جدول جای گرفت.

امیدها برای خیبر هر روز بیشتر می شد، تماشاگران سنگ تمام گذاشتند و تیمی که رفته رفته به تیم لرتباران فوتبال ایران معروف شد، جان تازه گرفت، فصل بعد پنجم شد و در تمام این روزهای تلخ و شیرین، هواداران یار شماره ۱۲ سبزپوشان بودند.

ورزشگاه ۱۰ هزار نفری تختی خرم آباد ساعت ها و لحظه های پر فراز و نشیبی را با بازی های خیبر و هواداران با وفایش خاطره ساخت، از ثانیه هایی که برای نزدن گل در لحظات حساس حرص خوردند تا آن زمان که لحظه برخورد توپ مهاجمان خیبر با تور دروازه حریف با انفجار کلمه «گل» از روی سکوها یکی می شد.

حالا خیبر گل کرده و به سوگلی ورزش لرستان تبدیل شده است، لباس تیم محبوب در فروشگاه ها مشتری های بسیاری دارد، همه در هر جا حتی تاکسی و محافل خانگی از تیم مسعود عبدی می گویند، فوتبال دوستان خارج از لرستان در مناطق هم زبان و هم فرهنگ هم خیبر را دوست دارند و لقب تیم لرتباران برایش ثبت شده است.

خیبر که در لیگ های اخیر تا آستانه ورود به جام خلیج فارس رفته و از این مهم بازمانده بود، حالا با قاطعیت به لیگ برتر فوتبال ایران سلام می کند و دهها هزار هوادار متعصبش را امروز به جشن قهرمانی دعوت کرده است.

تیم فوتبال خیبر خرم آباد امسال پس از چندین فصل ناکامی از صعود به لیگ برتر، برای کسب چنین افتخاری جنگید، درس گرفت، غصه خورد، شادی کرد، اشک ریخت، اما دوباره مانند ققنوس از خاکستر تجارب تلخ سال های دور و نزدیکش بلند شد، بال زد، اوج گرفت و در نهایت توانست با قهرمانی در لیگ یک فوتبال آزادگان، شیرینی لیگ برتری شدن را بیشتر کند.

257 251

نظر شما