شناسهٔ خبر: 67132411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باکشت ۱۷ رقم گیاه دارویی

تبدیل شدن داورزن به قطب تولید خراسان رضوی

کشت ۱۷ رقم گیاه دارویی داورزن را به قطب تولید خراسان رضوی تبدیل کرد.

صاحب‌خبر -

 

تبدیل شدن داورزن به قطب تولید خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:امسال ۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت شیرین بادیان (انیسون) بود که به طور میانگین در هر هکتار یک تن از این محصول تولید می‌شود.

سعید خسروجردی افزود: داورزن در چند سال گذشته از نظر سطح زیر کشت و برداشت گیاه شیرین بادیان رتبه نخست را در خراسان رضوی داشته و این گیاه دارویی در بهبود تنفس، کاهش درد و کاهش تشنگی مؤثر است.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: اقلیم مناسب آب و هوایی داورزن برای کشت گیاهان دارویی موجب شده این شهرستان به قطب گیاهان دارویی خراسان رضوی تبدیل شود به طوری که هم اکنون ۱۷ رقم گیاه دارویی در بیش از ۲ هزار هکتار از زمین‌های این شهرستان کشت می‌شود.

وی افزود: فلفل، شیرین بادیان، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خارشتر عمده گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان داورزن هستند.

خسروجردی همچنین به بازدید از مزارع جالیز شهرستان داورزن اشاره کرد و گفت: کار برداشت هندوانه نیز در شهرستان داورزن آغاز شده و از ۷۳۰ هزار هکتار زیر کشت این محصول پیش بینی می‌شود ۱۶۰۰۰ هزار تن هندوانه برداشت شود.

وی افزود: میانگین برداشت هندوانه در این شهرستان ۲۲ تن در هر هکتار است و با هدف کاهش مصرف آب، کشت نشاء و استفاده از روش کشت زیر پلاستیک بین کشاورزان این شهرستان محبوبیت بالایی دارد.

 

نظر شما