شناسهٔ خبر: 67131999 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌نویس آیین‌نامه فعالیت سکوها و کسب و کارهای حوزه سلامت رقومی تایید شد

در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکوها و کسب‌وکارهای حوزه سلامت رقومی (دیجیتال) به تایید کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، چهل و پنجمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع پور -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

در این جلسه که یکی از دستورات آن بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه بومی‌سازی محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات بود، مقرر شد که بررسی عمق تولید داخل محصولات حوزه فاوا در کمیته ای مرکز از وزارت ارتباطات، وزارت صمت و معاونت علمی با مسئولیت وزارت ارتباطات صورت گیرد.

در این جلسه همچنین به‌منظور توسعه خدمات برخط هوشمند حوزه سلامت، پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکوها و کسب‌وکارهای حوزه سلامت رقومی نیز بررسی و مورد تأیید اعضا قرار گرفت، پیش از این «آیین‌نامه اجرایی، ضوابط و اصول حاکم بر کاروران سلامت رقومی» نیز به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال رسیده بود و حالا با تأیید کمیسیون، تصویب آیین‌نامه اجرایی نحوه فعالیت سکوها و کسب‌وکارهای حوزه سلامت رقومی نیز در همان راستا در دستور کار کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال قرار گرفت.

در انتهای این جلسه کلیات پیش‌نویس مصوبه پیشنهادی پایداری انرژی برق و جلوگیری از قطعی برق در مراکز داده کشور نیز مورد تأیید اعضا قرار گرفت و مقرر شد اصلاحات آن توسط دو وزارتخانه نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام پذیرد، در این مصوبه لزوم پایداری خدمات بر خط میزبانی‌شده توسط مراکز داده (دیتاسنترهای) رتبه‌بندی شده کشور مورد توجه قرار گرفته است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سه مصوبه برای لازم الاجرا شدن باید به تصویب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت برسد که این کارگروه طی هفته آتی تشکیل جلسه خواهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما