شناسهٔ خبر: 67131979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ایراد خطبه عرفه در مکه به بیست زبان دنیا

ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی از آمادگی‌ خود برای ترجمه خطبه روز عرفه به بیست زبان بین‌المللی در حج امسال برای یک میلیارد مخاطب در سراسر جهان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، ریاست امور دینی مسجد الحرام و مسجد النبی از آمادگی‌ خود برای ترجمه خطبه روز عرفه به بیست زبان بین‌المللی در حج امسال و رساندن آن به گوش یک میلیارد مخاطب در سراسر جهان خبر داد.
ریاست امور دینی حرمین شریفین اعلام کرد ترجمه خطبه روز عرفه، رسالت دینی و انسانی عربستان و پیشگامی این کشور در عرصه‌های تسامح و اعتدال را منعکس می‌سازد.
به گفته رئیس امور دینی حرمین شریفین، برنامه‌ ترجمه‌ خطبه روز عرفه نشانه‌ اهتمام تولیت به نشر و گسترش رواداری دین اسلام، ارزش‌های عالی، انسانیت و رحمت آن در اقصی نقاط جهان و انعكاس نقش عربستان در خدمت‌رسانی به حجاج و ترجمه‌ خطبه روز عرفه از نقاط کلیدی برنامه عملیاتی حج است.

برنامه ترجمه خطبه عرفه به زبان‌های مختلف که در نخستین سال اجرای خود، تنها به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، مالایی، اردو و فارسی انجام می‌گرفت، سال گذشته با پوشش ۲۰ زبان مختلف و با هدف بهره‌مندی ۳۰۰ میلیون نفر از این خطبه به انجام رسید.

سال گذشته خطبه عرفه به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اردو، آلمانی، اسپانیایی، اندونزیایی، بنگالی، مالایی، امهری، هوسا، ترکی، روسی، چینی، فارسی، تامیلی، فیلیپینی، بوسنیایی، سواحیلی، هندی و سوئدی ترجمه  شد. این ترجمه تحت نظارت فنی و ادبی به منظور حصول اطمینان از ترجمه دقیق و روان صورت گرفت.

انتهای پیام

نظر شما