شناسهٔ خبر: 67131441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یادواره ۲۷ شهید پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- نخستین یادواره ۲۷ شهید پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با عنوان " مدافعان جان "روز سه‌شنبه در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شهدای مبارزه با مواد مخدر، سندی محکم بر قاطعیت جمهوری اسلامی در مبارزه با این بلای خانمان‌‎سوز است.

غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در نخستین یادواره ۲۷ شهید پلیس مبارزه با مواد مخدر با عنوان مدافعان جان افزود: خالی کردن دست نظام از داشتن نسلی سالم، پویا، توانمند و با انگیزه با آلوده کردن جوانان این آب و خاک به مواد مخدر یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: شهدای مبارزه با مواد مخدر عزیزترین شهدا هستند چرا که آنان با بصیرت و هوشمندی هر چه تمام‌تر آگاهانه قدم در این مسیر گذاشتند و با نثار جان خود از جوانان این سرزمین محافظت کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با موادمخدر تنها مبارزه با یک کالای ممنوعه نیست بلکه مبارزه با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، ولنگاری فرهنگی، طلاق، خودکشی و افسردگی نیز است.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی افزود: یکی از مهمترین خدمات خادم الرضا(ع) فعال کردن بسیاری از شوراهای راکد و تاثیرگذار از جمله شورای مبارزه با مواد مخدر برای اتخاذ راهکارهای اساسی برای مقابله با این بلای خانمان‌سوز بود.

حیدری برگزاری یادواره‌های شهدا را گامی مهم برای حفظ یاد و خاطره شهیدان و همچنین تقدیر از خانواده شهدا است.

برگزاری ۱۵ یادواره شهدای جان در کشور

مسوول کارگروه علمی و عملیاتی کنترل و کاهش آسیب اعتیاد سازمان امور اجتماعی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال ۱۵ یادواره شهدای جان و سال آینده نیز کنگره بین‌المللی شهدای مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

ابوالحسن صفرپور افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر تقدیم این نظام شده که ۲ هزار نفر از آنان نیز در سیستان و بلوچستان بوده است.

وی اظهار داشت: شهدای مبارزه با مواد مخدر مظلوم‌ترین و گمنام‌ترین شهدا هستند که با نثار جان خود در مقابل این بلای خانمان‌سوز ایستادند.

مسوول کارگروه علمی و عملیاتی کنترل و کاهش آسیب اعتیاد سازمان امور اجتماعی کشور گفت: برخورد با مواد مخدر نیازمند یک خیزش اجتماعی و حرکت عمومی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: یادواره ۲۷ شهید مدافع جان با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادهای مردمی و فرهنگی برگزار شده است.

سیروس میرزایی هدف از برگزاری یادواره شهدای مدافع جان را الگو قراردادن این شهدا برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود با برگزاری این یادواره‌ها نسل جوان راه خدمت و خیانت را تشخیص دهند.

به گزارش ایرنا، رونمایی از اثر موسیقی خشت بهشت کاری از کامران بهرامی و آهنگسازی میلاد موسوی و تجلیل از خانواده شهدای مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای جان در چهارمحال و بختیاری بود.

چهارمحال و بختیاری بیش از ۲هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما