شناسهٔ خبر: 67131138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

محمد یاسر طیب‌نیا:

نگاه توسعه‌ای فولاد مبارکه مورد توجه رئیس جمهور شهید بود

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه با نگاه توسعه‌ای، روند نزولی تولید را تبدیل به روند صعودی کرد که این نگاه مورد توجه رئیس جمهور شهید در بازدید از فولاد مبارکه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد یاسر طیب‌نیا امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در آئین افتتاح طرح توسعه گمرک فولاد مبارکه اظهار کرد: امروز گمرک اختصاصی فولاد مبارکه با سرمایه گذاری نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۲۴ ماه آغاز به کار رسمی و افتتاح شد.

وی ادامه داد: ظرفیت انبار این گمرک در فاز اول ۳۴۰۰۰ متر مربع (نیمه پوشیده) و ۲۳۰۰ مترمربع (محوطه روباز) را شامل می‌شود که توسعه ظرفیت در فاز دوم ۱۹۰۰۰۰ مترمربع (محوطه روباز) برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، حذف یا کاهش هزینه‌های انبارداری گمرک جمهوری اسلامی ایران (برآورد ۳,۰۰۰ میلیارد ریال در سال)، کاهش زمان ترخیص کالا، دسترسی سریع و چابک به کالاهای استراتژیک و مورد نیاز بهره‌برداری و تولید، حمل‌نقل جاده‌ای و ریلی است.

طیب نیا عنوان کرد: در کشور ما صنایع با مشکلاتی از جمله؛ تحریم‌ها، محدودیت‌های منابع انرژی (گاز، برق، آب)، مسائل ارزی و… مواجه هستند اما فولاد مبارکه با وجود مشکلات و محدودیت‌ها در صنعت فولاد توانسته با ضریب بهره‌برداری ۱۰۰ درصد از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را کرده و با نگاه توسعه‌ای، روند نزولی تولید را تبدیل به روند صعودی کردیم که این نگاه مورد توجه رئیس جمهور شهید در بازدید از فولاد مبارکه قرار گرفت.

وی افزود: امروز در سایه سیاست خودباوری و خودکفایی در کل مجموعه فولاد مبارکه، شاهد شرکتی هستیم که بیش از ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات آن داخلی‌سازی شده است به‌نحوی‌که ما سال گذشته ۸۸ درصد خریدهای فولاد مبارکه را از محل داخل کشور تأمین کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: در حال حاضر در فولاد مبارکه شاهد اجرای ابرپروژه‌هایی نظیر پروژه نورد گرم ۲، تکمیل فازهای دوم و سوم نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی هستیم و طرح‌های بهینه‌سازی خطوط تولید به دست کارشناسان داخلی در حال انجام است.

طیب نیا گفت: امروز فولاد مبارکه بالاترین میزان ایجاد ارزش‌افزوده را در کشور در حال رقم‌زدن است، به‌طوری‌که با استخراج سنگ آهن از معادن در زنجیره کاملی از خطوط تولید خود محصولاتی بعضاً با بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ برابر ارزش‌افزوده تولید می‌کند حتی با تولید محصولات خاص و ویژه‌ای نظیر استینلس استیل توانسته است تا بیش از هزار برابر ارزش‌افزوده بالاتر از ماده اولیه در داخل کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: فولاد مبارکه در گروه خود بیش از ۴۰ هزار نفر را به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ شرکت را در بالادست خود در حوزه تأمین و بالغ بر هزار شرکت را در پایین‌دست خود به‌عنوان مصرف‌کننده محصولات فولادی جای‌داده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه سال گذشته با صادرات بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول، رتبه اول در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی را به خود اختصاص داد این در حالی است که امروز این شرکت سهم ۶.۵ درصدی در GDP بخش صنعت و ۱.۵ درصد در جیGDP کل کشور دارد همچنین فولاد مبارکه سال گذشته به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان سود بین سهامداران خود توزیع کرد و در اقصی نقاط کشور نیز ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح‌های توسعه این صنعت را در دست اجرا دارد و ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات به دولت پرداخت کرده است.


وی در همین زمینه افزود: همه این‌ها مزایا و منافعی است که به‌واسطه وجود فولاد مبارکه برای کشور به‌مثابه واقعی آیه شریفه قرآن که آهن را مایه برقراری قسط و منافعی برای مردم معرفی نموده است ایجاد شده است؛ لذا معتقدیم چنانچه از این صنعت حمایت شود به برکت آن می‌توان به آن قسط و عدلی که در قرآن از آن نام‌برده‌شده است هرچه بیشتر نزدیک شویم.

طیب نیا در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم بتوانیم در سایه حمایت‌های بیش‌ازپیش دولت محترم به‌ویژه در حوزه‌های ارزی و مالیاتی و همچنین حوزه صادرات موفقیت‌های بیشتری را برای کشور به ارمغان آوریم و بر اساس مأموریتی که برای فولاد مبارکه بر مبنای خلق آینده بهتر برای ایران و ایرانیان عزیز تعریف کرده‌ایم، پروژه‌های توسعه‌ای و زیرساختی دیگری را در حوزه‌های آب، برق و گاز برای کشور برنامه‌ریزی و ادامه دهیم و همچنان به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور عزیزمان کمک کنیم.

نظر شما