شناسهٔ خبر: 67130950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی دولت از شرکت‌های دانش بنیان

بوشهر- ایرنا- رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در مناطق مختلف کشور وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از آنها اختصاص یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " محمد صادق خیاطیان یزدی " روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند شرکت دانش بنیان در شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و سیاست های عمومی این مبلغ برای رشد و شکوفایی شرکت های دانش بنیان اختصاص می یابد.

وی افزود: سیاست‌های اولویت دار حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی ، تکنولوژی و نیازمحور است.

خیاطیان یزدی تصریح کرد: حمایت این صندوق در حوزه تکنولوژی هوش مصنوعی، میکرو الکترونیک و زیست فناوری ، حوزه مسئله محور اولویت امنیت غذایی، انرژی با تاکید بر بهره وری انرژی و حوزه آب و محیط زیست را در نظرگرفته است.

وی ادامه داد: سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی توزیع عادلانه خدمات در استان‌ها است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی یادآورشد: استان بوشهر ظرفیت بسیار خوبی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دارد و با حمایت‌های ملی و استانی، شمار این شرکت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲ برابری دارد.

خیاطیان گفت: ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری در استان بوشهر مطلوب است .

وی اضافه کرد: در سفر امروز پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر مصوب شد .

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امنیت غذایی، میگو و پرورش ماهی از اولویت‌های استان بوشهر است که باتوجه به آن حمایت خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر نیز گفت: ۲۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری فعالیت می کنند.

" رحمان دشتی " افزود: از این شمار ۵۷ شرکت دانش بنیان است که با اشتغالزایی یک هزارو ۵۰۰ نفر افزون بر هزار نوع محصول تولید می‌کنند.

وی یادآور شد: شرکت های یادشده در زمینه‌های مزیتی استان مانند دریا، اقتصاد دریا محور، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی، زیست فناوری، فناوری‌های نوین و سلامت فعالیت دارند.

دشتی افزود: هم اکنون گردش مالی این شرکت‌ها ۲۰ هزار میلیارد ریال و ارزآوری در صادرات محصولاتشان به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه نیز یک میلیون یورو است.

نظر شما