شناسهٔ خبر: 67130467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جریمه ۹ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریالی قاچاقچیان در آذربایجان‌شرقی

تبریز - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: قاچاقچیان موتورسیکلت سنگین، کود شیمیایی و لوازم آرایشی و بهداشتی در این استان به پرداخت ۹ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

صاحب‌خبر -

«صمد حضرتی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی از پارکینگ عمومی در مراغه یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق کشف و پرونده آن را به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند، افزود: شعبه بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان به پرونده قاچاق موتورسیکلت هندا ۱۳۰۰ سی سی به ارزش پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی اظهار کرد: شعبه با بررسی پرونده و با توجه به عدم ارایه مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت یک برابر ارزش کالای قاچاق محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: ماموران نیروی انتظامی هریس نیز از انبار یک واحد مسکونی در بخش خواجه ۲۵۰ کیسه کودشیمیایی قاچاق کشف و پرونده آن را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

حضرتی، ادامه داد: شعبه ششم بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تبریز به این پرونده در قالب نگهداری کالای موضوع قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی یادآور شد: شعبه با بررسی پرونده به دلیل نگهداری خارج از ضوابط تعیینی دولت، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: با اعتراض صاحب کالا، پرونده دوباره در شعبه تجدیدنظر ویژه جرایم قاچاق کالا و ارز رسیدگی و به دلیل یارانه ای نبودن ۱۷۵ کیسه از کودهای شیمیایی، میزان جریمه به ۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال کاهش یافت.

حضرتی، با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاقچی لوازم آرایشی و بهداشتی در تبریز افزود: ماموران پلیس آگاهی این کالاهای قاچاق را از یک دستگاه خودروی سواری پژو در مسیر صوفیان - تبریز کشف و پرونده آن را به اداره تعزیرات کل حکومتی ارسال کردند.

وی اظهار کرد: شعبه هفتم بدوی ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی تبریز به پرونده قاچاق این لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

حضرتی، ادامه داد: شعبه با بررسی پرونده و عدم ارایه مدارک قانونی از سوی متهم، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط کالا، متخلف را به پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته در حوزه قاچاق کالا و ارز به دنبال رسیدگی و مختومه شدن سه هزار و ۸۰۲ پرونده تخلف در آذربایجان شرقی، برای قاچاقچیان و متخلفان در این حوزه بیش از ۶ هزار و ۷۹۶ میلیارد و ۹۹ میلیون ریال جریمه صادر شد.

نظر شما