شناسهٔ خبر: 67130335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار سنندج:

پروژه بلوار اسلام‌آباد سنندج سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار سنندج گفت: پروژه بلوار اسلام‌آباد سنندج در حال حاضر دارای ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و تلاش می‌کنیم در فصل عمرانی سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، امروز سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در صحن علنی شورای شهر سنندج که با موضوع ساماندهی ترافیک و حل مشکل وانت‌بارهای میوه فروشی سطح شهر سنندج برگزار شد، به اقدامات در دستور کار شهرداری برای تکمیل رینگ شهر سنندج اشاره و اظهار کرد: تکمیل رینگ شهر سنندج از سمت شرق به غرب طی یک دهه گذشته ابتر مانده بود که آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در این راستا پروژه بلوار اسلام آباد در سال ۱۳۹۰ شروع شده بود که تا سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما اکنون میزان پیشرفت آن را به ۸۷ درصد رسانده‌ایم و در فصل عمرانی سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: بلوار کردستان نیز به دلیل الحاقاتی که صورت گرفته است دارای مشکلاتی شده که مطالعات تقاطع آزادگان نیز در این محل، توسط شورا و شهرداری انجام شده و این تقاطع نیز به طول شش کیلومتر با دیدگاه ایجاد زیرساخت ترافیکی احداث می‌شود.

رشیدی ادامه داد: تقاطع تکیه و چمن نیز یکی دیگر از نقاط پرترافیک ما بود که عملیات اجرایی این محل هم طی چند در روز گذشته با هدف تسهیل ترافیک در خیابان‌های منتهی به این تقاطع آغاز شد.

وی اضافه کرد: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد پروژه تقاطع کمربندی حسن آباد به مسیر ویلاشهر نیز پیشرفت فیزیکی داشته که در حال حاضر اقدامات زیرساختی آن توسط اداره راه و شهرسازی در حال انجام است.

رعایت الزامات ترافیکی در احداث پارک پیرچنار

شهردار سنندج با بیان اینکه احداث پارک پیرچنار نیز با دیدگاه ترافیکی در حال انجام است، افزود: علاوه بر پارک، جاده سلامت و مسیر پیاده‌روی و پیست دوچرخه سواری نیز با هدف کاهش ترافیک در این محل طراحی و در حال انجام است.

رشیدی طراحی و ایجاد میادین جدید در منطقه بهاران، ساماندهی بلوار بهشت محمدی و طراحی احداث سه پل روگذر در تقاطع غیرهمسطح محمدی را از دیگر اقدامات در حال انجام شهرداری سنندج در راستای کاهش و تسهیل ترافیک برشمرد.

وی ادامه داد: در ناحیه منفصل شهری نایسر نیز سه اقدام مهم را در راستای کاهش ترافیک در دستور کار قرار داریم تا بتوانیم ترافیک این ناحیه را نیز کمتر کنیم.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: پیاده راه فردوسی ۸۲ سال محل دسترسی شمال به جنوب شهر سنندج بوده است که وقتی به عنوان پیاده راه افتتاح و این دسترسی قطع شد، ناگزیر ترافیک به خیابان‌های اطراف آن کشیده شد که در گذشته پیش بینی پارکینگ و ایجاد دسترسی برای آن نشده بود.

پارکینگ طبقاتی در چند نقطه شهر سنندج احداث می‌شود

رشیدی افزود: در این راستا مطالعات احداث پروژه پارکینگ طبقاتی ۳۱۰۰ متری در روبروی پارک شهدا انجام شده و در ضلع جنوبی شهر نیز توافقی برای تملک زمین پلیس آگاهی و احداث پارکینگ در این نقطه صورت گرفته است.

وی گفت: علاوه بر این در لایحه تعرفه عوارض محلی نیز که شورای شهر مصوب کرده، آمده است که هر شخصی بخواهد در هسته مرکزی شهر پارکینگ احداث کند تسهیلات ویژه از سوی شهرداری به وی تعلق می‌گیرد.

شهردار سنندج، نصب دوربین‌های ترافیکی، هوشمندسازی شهر و راه اندازی پروژه شهرداری الکترونیک را از دیگر اقدامات شهرداری برای کاهش ترافیک در این شهر عنوان کرد.

نظر شما