شناسهٔ خبر: 67130287 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خطر پیشبرد پروژه‌های اروپایی در سایه نتایج انتخابات اروپا

یک نشریه غربی در مطلبی به دشوار شدن پیشبرد پروژه‌های مهم اروپایی از جمله در زمینه آب و هوا، مهاجرت و تداوم حمایت‌ها از اوکراین در سایه انتخابات پارلمانی اروپا پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "فوکوس" در مطلبی به دشوار شدن پیشبرد پروژه های مهم اروپایی با توجه به نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در این منطقه پرداخته و نوشت: سه عامل تعیین کننده برای کار کمیسیون بعدی اتحادیه اروپا وجود دارد که عبارتند از بازنگری در قرارداد سبز، سیاست پایدارتر پناهندگی و مهاجرت و اختلافات بر سر کمک به اوکراین. انتخابات اروپا انجام این وظایف را دشوارتر کرده است.

در ادامه این مطلب آمده است: هنگامی که "اورسولا فون در لاین" ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، برنامه حفاظت از آب و هوای خود را در آغاز اولین دوره ریاست خود ابداع کرد و آن را "معامله سبز" نامید، به نظر یک حرکت سیاسی هوشمندانه می رسید. در روزگار آن زمان، «سبز» حاکی از مدرنیته، ذهن آگاهی و احساس مسئولیت بود. پنج سال بعد، پس از اینکه شهروندان آلمانی از جمله از نوسازی اجباری گرمایش احتمالی ناآرام شدند، عملکرد ضعیف سبزهای آلمان به‌ویژه در انتخابات اروپا نشان می‌دهد که امروزه دیگر به این پروژه اقبالی وجود ندارد.

به همین دلیل است که "معامله سبز" او اکنون مانند سنگ آسیاب بر گردن فون در لاین آویزان شده است. همکاران حزبی وی یعنی دموکرات مسیحی ها خوشحال هستند که در این زمینه به او کمک می کنند. بنابراین در دوره جدید قانونگذاری پارلمان اروپا که آغاز شده است، آنها می خواهند ممنوعیت خودروهای جدید با موتورهای احتراقی را که در واقع قبلاً تصمیم گیری شده است، لغو کنند.

موفقیت انتخاباتی آنها به ندرت دموکرات مسیحی ها و متحدان آنها در فراکسیون حزب مردم اروپا (EPP) را از این طرح منصرف خواهد کرد – برعکس؛ تنها بازندگان انتخابات، سبزها و سوسیال دموکرات ها هستند که به ممنوعیت موتورهای احتراقی پایبند هستند. راست افراطی تقویت شده هرگز آن را نمی خواست، حداقل لیبرال های آلمانی نیز این طرح را رد می کنند.

بنابراین تعجبی نخواهد داشت که نتیجه انتخابات اروپا باعث کاهش بیشتر فروش خودروهای برقی شود. بعید است که خودروسازان آلمانی مانند فولکس واگن، که اکنون به این نوع رانندگی در آینده ایمان زیادی دارند، این شرایط را دوست داشته باشند.

برای سیاست پناهندگی و مهاجرت آینده اتحادیه اروپا، هم نتیجه انتخابات اروپا یادآوری است برای پیگیری سریع تصمیمات اساسی که در نهایت گرفته شده است. ترس از نفوذ بیگانگان و ترس از اینکه ساختارهای دولتی با ورود بیش از حد مهاجران به سیستم اجتماعی غلبه کند، به وضوح در ذهن رای دهندگان موجب نگرانی شده است. اکنون باید به آنها ثابت شود که نگرانی های آنها همچنین برای احزاب کلاسیک دموکراتیک مهم است.

بنابراین حفاظت بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و تشریفات سخت‌گیرانه‌تر پناهندگی و همچنین اخراج‌های منسجم‌تر تنها ابزاری است که می‌تواند باد را از بادبان‌های افراط گرایان، دور کند. مبنای خوبی برای این امر وجود دارد زیرا اتحادیه اروپا اخیراً بر روی بسته مشترک پناهندگی و مهاجرت به توافق رسیده است. اکنون باید این طرح به طور مداوم اعمال شود.

از نظر سیاست قدرتی، تضعیف اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، نتیجه این انتخابات اروپایی است که باید زنگ خطر را به خصوص در کی یف به صدا درآورد.

محور پاریس-برلین، که به هر حال وضعیت چندان خوبی ندارد، احتمالاً به‌عنوان یک نیروی محرکه در اروپا کاملاً حذف خواهد شد، در حالی که شولتز و ماکرون بقیه دوره‌های ریاست‌شان را با عذاب سپری می‌کنند. این نه تنها برای اصلاحات ضروری در ساختار اتحادیه اروپا ویرانگر است، بلکه برای اوکراین نیز تهدیدکننده است.

ماکرون که حمایت از این کشور مورد تهاجم روسیه را به طور گسترده و با صدای بلند ترویج می کرد، احتمالاً در آینده با دقت بیشتری در مورد چگونگی استقبال مردم فرانسه از این موضوع فکر خواهد کرد. مارین لوپن، برنده انتخابات، که طرفدار کرملین است، ظاهرا بسیاری از رای دهندگان فرانسوی را به عنوان دوست پوتین از این مسئله منصرف خواهد کرد.

ماکرون اکنون با شجاعتی همراه با ناامیدی وارد یک انتخابات جدید شده است، ماجرایی با نتیجه کاملا نامشخص. البته از شولتز نمی توان انتظار این همه جسارت را داشت. در واقع، او احتمالاً حتی بیشتر به آنچه که احتیاط می داند توجه خواهد کرد. بعید است که او قاطعانه با تردیدهای مکرر در کمک غرب به اوکراین مخالفت کند.

از هر نظر البته این جای سوال دارد که این صدراعظم هنوز در این شرایط چگونه می تواند انجام امور را در پیش گیرد. شکست در انتخابات اروپا با چهره او که در سراسر آلمان پوستر شده بود همراه شده است و بزرگترین کشور اروپا با نماد این صدر اعظم 14 درصدی شکست خورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما