شناسهٔ خبر: 67129395 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در بوشهر؛

مجموعه‌داستان «کاپیتان تیم فوتبال ما» رونمایی می‌شود

بوشهر – مجموعه‌داستان «کاپیتان تیم فوتبال ما» نوشته نصرالله احمدی، نویسنده بوشهری در مدرسه تاریخی سعادت بوشهر رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیر انتشارات «هلیله» در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این مجموعه داستان بهار امسال از این انتشارات منتشر شده است که در بردارنده ۱۸ داستان در اتمسفر جنوب و روایت‌گر فضای بوشهر در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ قرن گذشته است.

مهدی انصاری افزود: داستان‌های این مجموعه خوشخوان و شیرین است که با زبانی ساده و قابی نوستالوژیک آفریده شده‌اند. عناوین این داستان‌ها عبارت است از: «عیدی»، « spoill»، «پیشاهنگ»، «کاپیتان تیم فوتبال ما»، «چیز خاصی نیست»، «سایه‌ای پشت پنجره»، «حلوای انگشت‌پیچ»، «جشن درختکاری»، «اول مهر و کت نذری»، «قوری گل‌قرمزی»، «سرتراشون دومادی»، «آلاسکا»، «جریمه»، «سد خاکی»، «من و ارنستوی کله‌شق»، «سینمای خانگی»، «برباد رفته» و «تغذیه رایگان».

وی ادامه داد: این مجموعه‌داستان چهارشنبه، ۲۴ خرداد با حضور برخط خود نویسنده در آیینی که ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در مدرسه سعادت برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد و در این آیین و اکبر کنعانی و احمد دریانورد این اثر را معرفی خواهند کرد.

انصاری در معرفی نویسنده این اثر هم توضیح داد: نصرالله احمدی، معلم بازنشسته و داستان‌نویس محجوب و کمتر شناخته‌شده‌ای است که در پرورش نسل نویسندگان تاثیرگذار و جوان در بوشهر و شیراز نقش موثری ایفا کرده است. خود من الفبای نویسندگی را نزد وی آموختم. از دیگر شاگران وی می‌توان به میلاد ظریف، داستان‌نویس شیرازی اشاره کرد.

به گزارش ایبنا؛ نصرالله احمدی متولد ۱۳۳۵ در بوشهر، نویسنده، داستان‌نویس و معلم بازنشسته است. وی تاکنون آثار متعددی شامل «ققنوس مدن»، «ساختار داستان کوتاه»، «گوش صدام»، «جوزا»، «پشت بیدستان»، «فصل عطر و عطش»، «گرداب و مردان دریایی»، «صخره‌های بارانی»، «آن مرد با بهار آمد»، «از هوای طوفانی دشت»، «ماه اگر می‌خندید شبیه تو بود» و… را منتشر کرده است. احمدی در حال حاضر «ساختار داستان کوتاه (چاپ دوم با ویرایش کلی واضافات)»، «صدوده داستانک»، «مرد، چمدان و شمر»، «ماجرای کرمی که پروانه شد» (برای کودکان) و دختر چوپان و گرگ بیابان (بازنویسی چندافسانه بومی بوشهر) را آماده چاپ دارد.

مجموعه‌داستان «کاپیتان تیم فوتبال ما» تازه‌ترین اثر چاپ شده اوست که به همت انتشارات هلیله بهار ۱۴۰۳ راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما