شناسهٔ خبر: 67129326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری منطقه آزاد انزلی با انجمن همکاری های اقتصادی و حقوقی ایران و روسیه

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی؛ با همکاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سجاد سیاهکارزاده رییس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان به نمایندگی از مناطق آزاد کشورمان با حضور در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه به بیان مزیت های رقابتی بهشت های سرمایه‌گذاری ایران پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از رشت، سیاهکارزاده، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست تخصصی توسعه اکوسیستم ها، مباحثه بین المللی در رابطه پارک های فناورانه؛ که با حضور نمایندگانی از مناطق آزاد امارات متحده عربی، هند و پارک های علم و فناوری روسیه، برپا شد، با بیان اینکه مناطق آزاد ایران،بهشت سرمایه گذاری است، اشاره ای به ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کشورمان نمود و ضمن تبیین مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران برای سرمایه گذاران خارجی؛ به بیان مزیت های مختلف سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در مناطق مزبور پرداخته و توضیحاتی نیز در خصوص بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، با محوریت منطقه آزاد انزلی ارائه کرد.

وی همکاری در زمینه هایی چون ترانزیت بین المللی، صادرات و واردات کالا به بازارهای داخلی ایران و کشورهای همسایه،سرمایه گذاری های مشترک و همکاری در زمینه کسب وکارهای نوین را از مهمترین محورهای موضوعی توسعه مناسبات اقتصادی بین المللی با محوریت مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

بنابراین گزارش در حاشیه این نشست تخصصی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به پرسش های شرکت کنندگان در ارتباط با فعالیت اقتصادی در زمینه های ترانزیتی، لجستیک و حمل و نقل، تولیدی و گردشگری در نخستین منطقه آزاد شمال کشور، پاسخ داد.

گفتنی است مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) معروف به “داووس روسیه” یکی از رویدادهای بین المللی اقتصادی پیشرو در جهان محسوب می‌شود، از سال ۱۹۹۷ به میزبانی سن پترزبورگ برگزار می‌شود. و در سالجاری این مجمع با حضور نمایندگانی از ۱۳۰ کشور جهان از ۱۶ تا ۱۹ خرداد ماه(۵ تا ۸ جون) برگزار شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با انجمن همکاری های اقتصادی و حقوقی ایران و روسیه همچنین در راستای ایفای نقش بیشتر این سازمان در فرآیند همکاری‌های بین المللی کشورمان، در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی ۲۰۲۴ سن پترزبورگ روسیه، تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با انجمن همکاری‌های اقتصادی و حقوقی ایران و روسیه منعقد شد.

این تفاهم نامه با هدف تسهیل و توسعه معاضدت‌ها و ارائه مشاوره‌های حقوقی، سرمایه‌گذاری به فعالین اقتصادی دو کشور به امضای مدیرعامل این سازمان و مدیر انجمن مزبور رسید.

بنابراین گزارش در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ مدیرعامل این سازمان و محمد صفری معاون اقتصادی دبیرخان شورایعالی مناطق آزاد؛ با الکساندر کراچنکوف، رئیس کمیسیون امور صنایع دومای روسیه در خصوص پیگیری اجرای تفاهم نامه‌های مشترک منعقده با بهره گیری از ظرفیت پارلمان فدراسیون روسیه به گفتگو پرداخته که مقرر شد دولت روسیه نماینده رسمی خود را به وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران جهت شروع به کار، کارگروه اجرایی‌سازی توافقات فی مابین، معرفی کند.

در ادامه برنامه‌های کاری هیأت عالی رتبه مناطق آزاد ایران با میخاییل لابودین، رییس انجمن لجستیکی مناطق ویژه روسیه در خصوص سازوکار اجرای تفاهم نامه‌های امضاء شده با منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان و سرمایه گذاران روسی علاقمند به حضور در مناطق آزاد ایران به گفتگو پرداخته؛ و مذاکره با اعضای پارلمان مالزی درخصوص بهره گیری از ظرفیت‌های بندری، لجستیکی و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه‌های کاری سیاهکارزاده در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ بود.

در حاشیه این رویداد بین المللی سیاهکارزاده و صفری علاوه بر بازدید از مجموعه زیرساخت‌های موجود در انبارهای خشک و سردخانه‌های کاملاً مکانیزه سن پترزبورگ با مدیران استان مزبور در ارتباط با توسعه همکاری‌های لجستیکی به گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما