شناسهٔ خبر: 67128882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

وزیر فرهنگ:

با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار توافق کردیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافق‌هایی که با وزارت صمت انجام شده است، گفت: این توافق‌ها درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد. این طرح در راستای اجرای عدالت فرهنگی موثر است و می‌تواند موجب تسهیل دسترسی مردم به کتاب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در جلسه هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با درود به روان پاک شهدای خدمت و تشکر از زحمات اعضای هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: خوشحالیم که دوران رشد کتابخانه‌های عمومی در دولت مردمی اتفاق افتاد و مطابق گزارش، ۴۰ کتابخانه در آستانه راه‌اندازی است و این عدد خوبی است.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی با وزارت صمت درباره کتابخانه‌های سیار انجام شد و این طرح خوبی در راستای اجرای عدالت فرهنگی قدم مؤثری است، افزود: امیدوارم ۳۰۰ کتابخانه سیار را اضافه کنیم و به این واسطه دسترسی مردم به کتاب‌های مفید را راحت‌تر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام بخش‌ها لازم است با قوت در اجرای هرچه بهتر طرح‌ها کنار یکدیگر باشند.

نام‌گذاری ۴ کتابخانه عمومی به نام شهید رئیسی

در ادامه نیز مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با درود به روان پاک سید شهیدان خدمت و هیئت همراه، درباره مشی فرهنگی رئیس‌جمهور اظهار کرد: بارها با درخواست‌های رئیس‌جمهور در حوزه کتاب مواجه شدم و تصور نمی‌کنم این مسیر دوباره شکل بگیرد و این مسیر ماندگار خواهد ماند؛ بر عهد خود می‌مانیم تا کارهای نیمه‌تمام در حوزه خود را در این مدت به پایان رسانیم.

وی در ادامه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل هیئت امنا ارائه کرد و افزود: پس از شهادت شهدای خدمت تمام همت خود را معطوف به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کردیم و بر این اساس پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰ تا ۴۰ طرح از کتابخانه مرکزی رشت تا کتابخانه‌های روستایی افتتاح خواهد شد؛ در این مسیر پیشنهاد ما نام‌گذاری ۴ کتابخانه به نام شهید رئیسی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره بهره‌برداری از کتابخانه‌های شیراز نیز گفت: در شیراز هشت کتابخانه آماده بهره‌برداری است که عددی بی‌سابقه است.

نظر شما