شناسهٔ خبر: 67128869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پرونده پسر بایدن دوباره به جریان افتاد

هیئت منصفه دادگاه هانتر بایدن شور و مشورت درباره پرونده حمل سلاح پسر رئیس جمهور آمریکا را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، هیئت منصفه‌ای متشکل از 12 قاضی، از روز گذشته شور و مشورت درباره پرونده هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا درباره خرید و حمل غیرقانونی سلاح را آغاز کرد.

یک مقام دادگاه در این باره گفت: این مشورت از عصر روز گذشته آغاز شده و امروز نیز ادامه می یابد.

دادستان درک هاینز خطاب به هیئت منصفه گفت: ما از شما می خواهیم تا به طور برابر با متهمان دیگر، قانونی را که شامل حال این متهم می شود، اجرا شود.

وی تصریح کرد زمانی که هانتر انتخاب می کند تا دروغ بگوید و اسلحه بخرد، قانون را نقض کرده است. ما از شما می خواهیم تا تنها حکمی را صادر کنید که براساس مدارک و شواهد باشد.

 در همین حال مریلین نوریکا قاضی منطقه ای از هیئت منصفه خواست تا بی طرف باشند. وی افزود: شما باید درباره این پرونده براساس مدارک و شواهد تصمیم بگیرید.

دادستان فدرال نیز درباره شهادت هانتر بایدن در این پرونده تصریح کرد این اقدامی کاملا شخصی، ناخوشایند و کاملا فراگیر است. اما لازم و ضروری بود.

در جریان برگزاری چهار روز جلسات استماع درباره این پرونده طی هفته گذشته، همسر سابق، دوست دختر سابق و خواهر زن وی درباره استفاده هانتر از مواد مخدر در دادگاه شهادت داده و اظهار کردند که اغلب مواد مخدر را در میان وسایل او دیده اند.

سپتامبر سال گذشته، دیوید وایس بازرس ویژه، اتهاماتی را علیه هانتر بایدن پسر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دروغگویی درباره استفاده از مواد مخدر در زمان خرید یک قبضه اسلحه در اکتبر سال 2018 و مالکیت غیرقانونی آن سلاح، مطرح کرد.

هفته گذشته دادستان‌های پرونده هانتر بایدن پسر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، خطاب به هیئت منصفه اظهار کردند مدارکی گسترده وجود دارد که نشان می‌دهد هانتر بایدن اعتیاد خود به مواد مخدر را پنهان کرده و در نتیجه به‌طور غیرقانونی اسلحه خریداری کرده است.

در این جلسه، دادستان‌ها پیام‌هایی را به هیئت منصفه نشان دادند که در آن هانتر معامله مواد مخدر انجام داده است و در مورد استعمال کوکائین در روزهای اکتبر 2018 که در آن زمان یک قبضه اسلحه خریداری کرده، صحبت کرده است.

آنها در این جلسه همچنین بخشی منتخب از نسخه یک کتاب صوتی درباره بیوگرافی وی را پخش کردند که در آن از «غریزه سگ خانگی» خود برای یافتن کراک در زمان خرید اسلحه، صحبت کرده است.

یکی از وکلای مدافع خطاب به قضات گفت: هیچ کس دراین‌باره بحثی ندارد که هانتر بایدن پیش و پس از خرید اسلحه به مواد مخدر اعتیاد داشته است اما در فرم خرید اسلحه تنها از هانتر درباره اینکه آیا در زمان حاضر اعتیاد دارد، پرسیده شده بود و درباره اینکه آیا در گذشته مواد مخدر مصرف کرده، هیچ سؤالی پرسیده نشده بود. وی تأکید کرد که موکلش هیچ قصدی برای فریب دادن قانون نداشته است.     

این امر نخستین بار در تاریخ آمریکا است که فرزند یک رئیس جمهور در حال خدمت به ارتکاب جرم متهم می‌شود. در صورت اثبات اتهامات و گناهکار شناخته‌شدن هانتر، وی به تحمل بیش از 20 سال زندان محکوم می‌شود. هانتر تاکنون در این پرونده گناهکار شناخته نشده است.

چندی قبل قاضی مریلین نوریکا، حکم داد که درخواست هانتر بایدن برای مختومه اعلام شدن دو مورد اتهام علیه وی مربوط به دروغگویی درباره استفاده از مواد مخدر هنگام خرید یک قبضه اسلحه در سال 2018، و اتهام سوم درباره مالکیت غیرقانونی آن سلاح، در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر مورد قبول نیست.

وکلای هانتر اظهار کرده بودند اتهامات مربوط به حمل سلاح علیه پسر رئیس جمهور باید به‌دلایل مختلفی صرف‌نظر شود از جمله اینکه قانونی که براساس آن هانتر متهم شده، احتمالاً پس از آنکه دیوان عالی آمریکا حقوق مربوط به حمل سلاح را در سال 2022 گسترش داد، دیگر غیرقانونی است و اعتباری ندارد.

علاوه بر این، تیم حقوقی بایدن نیز اظهار کرد وایس به‌درستی برای این پرونده منصوب نشده است و هانتر به‌صورت گزینشی مورد بازجویی قرار گرفته است و او توافق‌نامه‌ای لازم الاجرا دارد که او را از هر گونه بازجویی محافظت می‌کند.

وایس همچنین در پرونده دیگری هانتر را به پرداخت نکردن مالیات متهم کرده است و در صورت اثبات این اتهامات وی به تحمل تا 17 سال زندان محکوم می‌شود. قرار است دادگاه رسیدگی به این اتهامات در تاریخ 20 ژوئن برگزار شود. وی در این پرونده متهم است که طی سال‌های 2016 تا 2019 از پرداخت 1/4 میلیون دلار مالیات خودداری کرده در حالی که میلیون‌ها دلار را صرف مواد مخدر، خودروهای لوکس، هزینه‌های محافظتی و دیگر موارد پرهزینه کرده است. پیشتر قاضی منطقه‌ای لس‌آنجلس نیز در تاریخ 11 آوریل درخواست هانتر برای مختومه اعلام شدن پرونده فرار مالیاتی‌اش را رد کرده بود.

برگزاری دادگاه هانتر بایدن در ویلمینگتون در حالی است که دونالد ترامپ و متحدانش در کنگره به متهم کردن وزارت دادگستری به بازپرسی و تحقیقات سیاسی از رئیس جمهور سابق ادامه می‌دهند.

وی همچنین مدت‌هاست در مرکز توجه جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در مورد استیضاح جو بایدن است. جمهوری‌خواهان کنگره، جو بایدن و خانواده‌اش را به سوءاستفاده از تصمیمات سیاسی اتخاذشده در زمان تصدی معاونت ریاست‌جمهوری در دوران باراک اوباما طی سال‌های 2009 تا 2017 متهم می‌کنند.

همچنین جمهوری‌خواهان کنگره معتقدند وزارت دادگستری در پرونده تحقیقات در مورد اتهامات مالیاتی هانتر بایدن به‌طور نادرست دخالت کرده است. اما کاخ سفید و این وزارت‌خانه هر گونه اتهام دراین‌باره را رد کردند.

پیشتر هانتر بایدن در جریان یک مصاحبه اظهار کرد منتقدان پدرش تلاش می‌کنند با حملات بی‌امان به او، ریاست‌جمهوری را از بین ببرند و سعی می‌کنند او را بکشند.

برچسب‌ها:

نظر شما