شناسهٔ خبر: 67128862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

اسناد دفاع مقدس نقش مهمی در انتقال روحیه ایثار و شهادت به نسل آینده دارد

سرهنگ «خواست خدایی» اسناد و مدارک دفاع مقدس در پیوند و انتقال روحیه ایثار و شهادت به نسل حال و آینده، تأثیر بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، اظهار داشت: یاد‌واره شهدای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار و از خانواده‌های معظم شهدا نیز تجلیل شد.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: همزمان با برگزاری این یادواره از سه عنوان کتاب مرجع اسنادی نقش دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان رونمایی شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تدوین این کتاب از چند سال قبل آغاز شده بود شامل آیین نامه ها، مکاتبات اداری معرفی نامه‌های اعزام نیرو به جنگ و... از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۰ است.
 
وی به جمع آوری و اسکن بیش از ۲ هزار سند مربوط به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: پس از بررسی‌های صورت گرفته این اسناد در سه جلد تحت عنوان ابلاغیات، سوابق و عملکرد سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس به چاپ رسید.
 
سرهنگ خواست خدایی تاکید کرد: این سه عنوان کتاب با نظارت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد و به کوشش «سید حسین یادگارنژاد» تدوین شده است.
 
این مسئول به نقش پررنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان این آمادگی را دارد که با همکاری و پشتیبانی ادارات و سازمان‌ها اسناد و مدارک دفاع مقدس را به صورت کتاب‌های چند جلدی چاپ کند.
 
وی به نامه حضرت علی (ع) خطاب به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: فرهنگ، نقش اساسی در بقایای یک کشور، سازمان یا نهاد دارد به همین جهت حفظ و نگهداری فرهنگ‌ها و انتقال آن به نسل‌های آینده، تنها راه صیانت از تمدن است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اسناد دفاع مقدس در پیوند و انتقال روحیه ایثار و شهادت به نسل حال و آینده، تأثیر بسزایی دارد.
 
سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر اینکه جامعه ایثارگری حق بزرگی بر گردن همه ما دارد، بیان داشت: برای جلوگیری از تحریف دفاع مقدس برای نسل‌های آینده و همچنین منبع علمی مهم برای پژوهشگران، اسناد و مدارک دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شوند.
 
انتهای پیام/

نظر شما