شناسهٔ خبر: 67128738 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جاهدی: با اعزامم به پارالمپیک موافقت نشده/امیدوارم راضی شوند... -

اقتصاد ایران: ملی‌پوش پاراکانو با اشاره به مخالفت کمیته پارالمپیک به اعزامش به بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس گفت: التماس کردم یک مسابقه به من فرصت بدهند و اگر زمان مورد نظرشان را ثبت نکردم، آن وقت خودم چمدان‌هایم را جمع می‌کنم و به بندرعباس برمی‌گردم.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

اسلام جاهدی ملی‌پوش پاراکانو ایران که یک ماه قبل موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2024 پاریس در مسابقات جهانی مجارستان شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مخالفت کمیته ملی پارالمپیک با اعزامش به این بازی‌ها اظهار داشت: در مسابقات جهانی مجارستان که علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی نیز همراه ما بود، یکسری اتفاقات نادر افتاد که شاید هر صد سال یکبار رخ می‌دهد و از قضا نیز برای من در مجارستان افتاد. با وجود همه این اتفاقات من توانستم سهمیه پارالمپیک بگیرم، هر چه که منجر به ایستادن روی سکو و قرار گرفتن در بین پنج نفر دنیا نشد.

وی افزود: روز اول مسابقات که مرحله مقدماتی بود، اطلاعات کمیته برگزاری ناقص بود و در واقع اطلاعاتش پس از جلسه نهایی تکمیل نشده بود. متاسفانه در زمان برگزاری مسابقه که در آب هم بودم، داور اجازه شرکت نداد و گفت که حذف شده‌ام. مسابقات عملاً همان جا برایم تمام می‌شد و سهمیه هم از دستم می‌پرید. بلافاصله رئیس و نایب رئیس فدراسیون و مربی‌ام به ماجرا ورود کردند و جلسه‌ای با مسئولان برگزاری و روسای فدراسیون جهانی داشتند که آنها به اشتباهشان پی بردند. آنها حتی از سهرابیان عذرخواهی رسمی هم کردند، چون سهرابیان از این اتفاق ناراحت بود و به شدت پیگیری می‌کرد.

جاهدی ادامه داد: بر همین اساس یک لاین خالی در گروه B نیمه نهایی به من داده شد. من در آن نیمه نهایی‌ای رقابت کردم که بسیار سخت بود و در لاینی قرار گرفتم که جزو سخت ترین لاین‌ها در قایقرانی به حساب می‌آید. قبل از مسابقه تجهیزات را که چک می‌کردیم، مربی‌ام احساس کرد که پیچ پارویم دچار مشکل شده، آن هم در شرایطی که فقط 30 دقیقه تا شروع مسابقه مانده بود. من شب قبل از مسابقه به خاطر اتفاقاتی که افتاده بود، استرس زیادی داشتم و تا مرز سکته هم رفتم، اما با مدیریت فدراسیون و پیگیری‌ها همه چیز ختم به خیر شد.

ملی‌پوش پاراکانو عنوان کرد: پارو را پیش نماینده شرکت سازنده آن بردیم و او گفت که پارو آسیب دیده و فقط می‌تواند آن را برای مسابقه آماده کند. در حین مسابقه مجدداً پارویم دچار همان آسیب شد. من همه مستندات این اتفاق را به رئیس کمیته پارالمپیک هم نشان دادم که در مسافت 100 متر ابتدایی جزو دو نفر اول بودم، اما بعد از آن به رده پنجم رفتم. پیرامون اتفاقاتی که برای پارو رخ داد، نماینده شرکت سازنده جزئیاتش را در قالب یک نامه برای کمیته پارالمپیک ارسال کرد و به غفور کارگری دادیم. نکته مهم این بود که من در گروه دوم نیمه نهایی پنجم شدم، اما زمان ثبت شده‌ام از سه نفر نیمه نهایی گروه دیگر که به فینال رفتند، بهتر بود. کما اینکه اگر در آن نیمه نهایی بودم، با همین مشکلات رخ داده برای پارو اول می‌شدم. در نهایت من به فینال B رفتم و تنها سهمیه توزیع شده در این فینال را بدست آوردم. هر چند که نشد در پایان مسابقات به رنکینگ مورد نظر برسم.

جاهدی گفت: همه این توضیحات را به کمیته فنی پارالمپیک دادم و تمام مستندات را نیز به کارگری ارائه کردم که به نظر می‌رسید از آنها بی‌اطلاع بود. دلیل‌شان این بود با توجه به اینکه لیست را به کمیته برگزاری پارالمپیک و فدراسیون جهانی داده‌اند، امکان تغییر وجود ندارد. خوشبختانه رئیس جهانی پاراکانو وقتی از این ماجرا مطلع شد، یک نامه به فدراسیون ایران زد و اعلام کرد «این قشنگ نیست که یک ورزشکار پس از کسب سهمیه اعزام نشود. ما آن نامه اول کمیته پارالمپیک را نادیده می‌گیریم و فرصت می‌دهیم که لیست را اصلاح کنید و این نفر را معرفی کنید». من همین نامه را هم با خواهش از سهرابیان گرفتم و به کارگری دادم که بی‌اطلاع بود و گفتم که تا جمعه هفته جاری زمان برای اصلاح لیست وجود دارد. کما اینکه پس از جلسه‌ای که داشتیم، برای تجدید نظر رفتند. آنها می‌گفتند که رتبه خوبی کسب نکرده‌ام، من هم تمام مستندات را دادم و گفتم که در همین چند روز باقیمانده یک تست در همین دریاچه آزادی بگیرند، اگر زمان موردنظر و دلخواه را نداشت و جزو نفر اول تا چهارم دنیا نشد، همان موقع خط بزنند. حتی حاضر نشدند که یک مسابقه در ایران از من بگیرند؛ یا می‌توانستم به زمان مورد نظرشان برسم یا نه. کما اینکه به طور مستقیم گفتم «آقای کارگری شما بگویید و ساعت 3 نیمه شب تست بدهم، 10 شب تست بگیرم، من حاضرم. التماس می‌کنم یک مسابقه به من فرصت بدهید و اگر زمان مورد نظر شما را ثبت نکردم، آن زمان خودم چمدان‌هایم را جمع می‌کنم و به بندرعباس برمی‌گردم.»

وی خاطرنشان کرد: استاندار هرمزگان به شدت پیگیر این مسئله است و حتی بابت این موضوع به تهران آمده و به دنبال ملاقات با رئیس کمیته پارالمپیک است. اتفاقات خوبی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس رخ داد. مردم استان و مسئولان همگی از این سهمیه شاد شدند. الان همه مردم در گروه‌های مختلف مجازی همه ناراحت هستند و این انگیزه از کسانی که الگویشان بودم و می‌خواستند به ورزش جانبازان و توان‌یابان بروند، گرفته شده است. من از این بازی‌ها کنار بروم، اگر قرار بود یک نفر به خانواده ورزش اضافه شود، قطعاً دیگر جلو نمی‌آید. مسئولان پارالمپیک می‌گویند چون روی سکو نرفته‌ام و صاحب مدال نشده‌ام، نمی‌توانند اعزام کنند. آنها می‌گویند که چهار سال است مرا رصد می‌کنند و به آن زمان مورد نظر نرسیده‌ام.

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی 2022 تصریح کرد: من از جیب شخصی و البته با کمک فدراسیون به مبلغ 260 میلیون، قایق را خریدم و آن را را وارد ایران کردم. من با همین قایق در هانگژو طلا گرفتم و کاروان ایران برای اولین بار در رده دوم بازی‌های پاراآسیایی قرار گرفت و این بزرگترین افتخار برای کشورم است که یکی از طلایی‌های کاروان بودم. من به خاطر عشق به ورزش و کشورم قایق خریدم، اما می‌گویند که در قهرمانی کشور زمان خوبی نداشته‌ام. می‌گویم که من فقط در قهرمانی کشور به دنبال طلا برای استانم بودم و به آن هدف نیز رسیدم. الان روز فینال پارالمپیک برای من است، بیایند و تست بگیرند. این مسابقه از فینال پارالمپیک برایم مهمتر است. تا الان که هیچ رضایتی نداده‌اند و تنها سهمیه استان هرمزگان در المپیک و پارالمپیک را نادیده می‌گیرند تا سهمیه در اختیار کشور دیگری قرار بگیرد.

وی در پایان گفت: سهرابیان صبح امروز با رئیس پارالمپیک دیدار داشته است و امیدواریم که رضایت بدهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما