شناسهٔ خبر: 67128645 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسامه حمدان:

خواستار آتش بس دائم و توافق عادلانه برای مبادله اسیران هستیم

یکی از رهبران حماس اعلام کرد: ما خواستار آتش‌بس دائم هستیم و آماده توافقی عادلانه برای مبادله اسرا هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامه حمدان از رهبران حماس در گفتگو با العربی گفت که جنبش متبوعش با همه ایده‌های مطرح شده برای آتش‌بس در غزه تعاملی مثبت داشته است.

وی در ادامه افزود: ما خواستار آتش‌بس دائم هستیم و آماده توافقی عادلانه برای مبادله اسرا هستیم. قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت با وجود کاستی‌هایی که دارد، بر توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه تاکید دارد. مادامی که این قطعنامه از سوی رژیم اشغالگر مورد پذیرش واقع نشود، در عمل اجرا نخواهد شد.

اسامه حمدان گفت: این قطعنامه حاوی نکاتی است که ما را آن قبول نداریم اما بخش‌های اساسی آن مثبت است. بلینکن وزیر خارجه آمریکا یکی از موانع برای رسیدن به توافق است، زیرا او تنها بر اساس آنچه رژیم اشغالگر می‌خواهد، عمل می‌کند. مشکل اصلی موضع آمریکا است و بلینکن باید دقیق‌تر باشد. ما منتظر اعلام آمریکا برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی جهت موافقت با طرح پیشنهادی هستیم.

حمدان ادامه داد: تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای مانع‌تراشی بر سر راه توافق با تایید و موافقت آمریکا انجام می‌گیرد.تلاش برای فشار بر واسطه‌ها فایده‌ای ندارد و موضع حماس تغییر نخواهد کرد.

نظر شما