شناسهٔ خبر: 67128604 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی ایجاد می‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ایجاد حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ایجاد حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۲۲ خرداد) در همایش نهمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی که در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: باید با ارائه طرح‌های موثر و اجرای آنها توسط خود، به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی حرکت کنند. همچنین، صدور گواهی‌های صرفه‌جویی توسط ناشران می‌تواند به این فرآیند کمک کند.

وی به چالش اصلی در این مسیر اشاره کرد که عدم بازگشت سرمایه برای پروژه‌های بهینه‌سازی است که بر اساس ماده ۱۲ و بازار بهینه‌سازی انرژی اجرا می‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در وضعیت ناترازی انرژی هر میزان صرفه‌جویی درنهایت به نفع دولت است.

شریعتی همچنین از تاسیس حساب بهینه‌سازی مصرف انرژی خبر داد که به منظور تسهیل در شکل‌گیری بازار بهینه‌سازی انرژی ایجاد خواهد شد. این حساب، که نزد خزانه‌داری کل کشور تاسیس می‌شود، منابع مالی متنوعی از جمله درصدی از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی، و خالص صادرات گاز طبیعی را در بر خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این اقدامات، که با هدف کاهش شدت انرژی و ارتقای کارایی مصرف انرژی در کشور صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده تعهد دولت به اصلاح الگوی مصرف انرژی و پیشبرد اهداف محیط زیستی است.

انتهای پیام/

نظر شما