شناسهٔ خبر: 67127997 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هشدار هواشناسی به صیادان و فعالان دریایی در خلیج فارس

سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد. سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس از روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد تا روز جمعه ۲۵ خرداد هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در تنگه هرمز(سه شنبه تا جمعه) و مناطق ساحلی و به‌ویژه دور از ساحل استان خوزستان (اوایل وقت پنج شنبه تا بامداد جمعه) و همچنین افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا ۱.۸ متر در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس از جمله پیامدهای فعالیت این سامانه خواهد بود.

فعالیت این سامانه می‌تواند خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی را به همراه داشته باشد.

در نتیجه به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما