شناسهٔ خبر: 67127983 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتقاد دادستانی از اجرای سرشماری اتباع بیگانه در البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با انتقاد از اجرای طرح سرشماری اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: اجرای این طرح نباید موجبات قانونی فرض شدن حضور اتباع غیرمجاز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نخستین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در سال جدید با محوریت «ساماندهی اتباع بیگانه در استان» با حضور اعضای ثابت و دستگاه‌های مدعو و همچنین فرمانداران کلیه شهرستان‌های استان در محل سالن جلسات دادگستری کل استان البرز برگزار شد.

حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در این نشست با انتقاد از اجرای طرح سرشماری اتباع بیگانه غیرمجاز تصریح کرد: اجرای این طرح نباید موجبات قانونی فرض شدن حضور اتباع غیرمجاز باشد و قطعا از نظر دستگاه قضایی ورود اتباع غیرمجاز به کشور جرم بوده و مجازات قانونی در نظر گرفته خواهد شد.

وی در ادامه نظارت‌های انجام شده توسط اصناف، اداره کار و رفاه اجتماعی و اداره صنعت، معدن و تجارت را ناکافی دانست و از اداره کل بازرسی استان خواست درباره عملکرد ادارات مذکور در زمینه اتباع غیرمجاز ورود داشته باشد.

سیاست‌های دوگانه در زمینه اتباع

آرش استکی، رئیس دادگستری کرج نیز از نبود سیاست واحد در سطح کشور و استان درباره اتباع بیگانه انتقاد کرد و گفت که همین سیاست‌های دوگانه، چالش‌هایی را در زمینه بکارگیری یا عدم بکارگیری نیرو‌های متخصص خارجی پیش آورده است.

شناسایی 60 مرکز حضور اتباع در استان البرز

فرید نجف‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز نیز گفت: در حال حاضر تعداد 60 نقطه در استان البرز به عنوان مراکز تجمع اتباع خارجی شناسایی شده است گفت: سه شهرستان ساوجبلاغ، چهارباغ و کرج به ترتیب دارای بیشترین فراوانی مراکز سکونت و اشتغال اتباع خارجی در استان هستند.

طرد 33 هزار تبعه خارجی غیرمجاز در سال 1402

سیروس دهقان شیری، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز نیز در این نشست با ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت اتباع در استان بیان کرد: بر اساس برآورد‌ها تعداد اتباع خارجی غیرمجاز در استان حدود 41 هزار نفر است که اقدامات متعددی برای شناسایی و طرد آن‌ها در سال گذشته اجرایی و بر این اساس طرد بیش از 33 هزار تبعه غیرمجاز عملیاتی شد.

وی درباره شناسایی کارفرمایان متخلف متذکر شد: در سال گذشته 1653 مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شد که منجر به شناسایی 2491 نفر اتباع غیرمجاز و تشکیل پرونده برای 151 کارفرما شد.

انتهای پیام/

نظر شما