شناسهٔ خبر: 67127906 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۴

کانن در حال ساخت لنز جدیدی برای ویژن پرو اپل

محمدحسین رضوانی‌فرد

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت دوبین‌سازی کانن(Canon) در حال ساخت لنز جدید فیلمبرداری فضایی برای دوربین R۷ خود به منظور بهبود تصاویر نمایشی هدست واقعیت ترکیبی شرکت اپل موسوم به ویژن پرو(Vision Pro) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شرکت اپل در کنار معرفی سیستم عامل نسل بعدی خود برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو می‌خواهد محتوایی را که می‌توان در این هدست ضبط کرد و به اشتراک گذاشت نیز بهبود بخشد.

به نقل از انگجت، شرکت اپل در این مورد از یک دوربین شرکت کانن که در حال کار بر روی یک لنز فیلمبرداری فضایی اختصاصی جدید برای دوربین R7 خود است، کمک می‌گیرد.

در حالی که جزئیات در حال حاضر کم هستند، به نظر می‌رسد این لنز جدید که خیلی خلاصه در طول سخنرانی نخست کنفرانس توسعه دهندگان اپل ۲۰۲۴ نشان داده شد، بسیار ظریف‌تر از لنزهای استریوی قبلی است.

این لنز در واقع یک لنز ۷.۸ میلی‌متری f/4 با فناوری استپ موتور(STM) است که فوکوس را بی‌صدا و نرم نگه می‌دارد.

شرکت کانن در گذشته با لنزهایی با هدف واقعیت مجازی و محتوای فضایی کار کرده است. البته آخرین لنز تصویربرداری فضایی آن ۲۰۰۰ دلار قیمت داشت.

جالب اینجاست که کانن قبلاً گفته بود که هیچ یک از دوربین‌های فعلی آن به اندازه کافی سریع نیستند که ویدیویی مطابق با هدست ویژن پرو ارائه دهند.

اکنون ما منتظریم ببینیم ترکیب این لنز با دوربین R7 کانن دقیقاً چه نوع ویدیویی و با چه نرخ تازه‌سازی و وضوح تصویری می‌تواند ضبط کند.

شرکت اپل همچنین به‌روزرسانی‌هایی را برای فرمت ویدیوی ۱۸۰ درجه سه بعدی خود با کیفیت 8K اعلام کرد و با شرکت بلک‌مجیک(Blackmagic) همکاری کرده است تا گردش کاری جدیدی ایجاد کند تا ضبط و کار با فیلم‌های همه‌جانبه آسان‌تر شود.

انتهای پیام

نظر شما