شناسهٔ خبر: 67127866 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برخورد با گرانفروشی شیائومی؛ سامسونگ در حاشیه امن

مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری در نامه ای به مدیر نظارت وزارت صمت خواستار برخورد با گرانفروشی فقط گوشی های شیائومی شده است در حالیکه تمام گوشی های موبایل به واسطه عدم تخصیص ارز افزایش قیمت داشته اند. مدیرکل دفتر لوازم خانگی و اداری در نامه ای به مدیر نظارت وزارت صمت خواستار برخورد با گرانفروشی فقط گوشی های شیائومی شده است در حالیکه تمام گوشی های موبایل به واسطه عدم تخصیص ارز افزایش قیمت داشته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا در حالیکه بازار موبایل به دلیل ندادن ارز به وارد کننده‌ها ملتهب است و قیمت‌ها در مدار صعودی قرار گرفته مدیر کل دفتر صنایع لوازم خانگی و لوازم اداری به مدیر نظارت بر بازار نامه زده که گوشی‌های برند شیائومی نظارت ویژه شوند و با توجه به عدم تغییر نرخ ارز تخصیصی به واردکنندگان، هرگونه افزایش قیمت تخلف است و با آن برخورد شود.

صدور این نامه و مقابله با گرانی مطالبه تمام اقشار جامعه است، اما سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا فقط این برند؟ در حالیکه گزارش‌های میدانی خبرنگاران حاکی از این است که تمام برند‌ها به خصوص برند سامسونگ و شیائومی که پر مصرف‌ترین برنده‌ها هستند با افزایش قیمت روبرو شده است.

نکته دیگر آنکه با وجود عدم تخصیص ارز از هفته اخر دی ماه تنها برندی که تمام مدل‌های گوشی آن در بازار موجود است و حتی مدلی که دو ماه قبل از آن رونمایی شد به تعداد زیاد و با گارانتی در بازار موجود است سامسونگ است.

رامشی عضو اتحادیه فروشندگان موبایل که در طبقات فوقانی علاالدین مشغول به کار است در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص واردات سامسونگ گفت: در طرح رجیستری با زدن کد IM تمام اطلاعات اعم از شرکت واردکننده و شرکت گارانتی کننده مشخص می‌شود موبایل‌های جدید سامسونگ نیز اکثرا توسط یک شرکت وارد شده است این در حالیست که بعد از تحریم‌ها هیچ کدام از برند‌های مشهور نمایندگی رسمی ندارند و شرکت‌های مختلف می‌توانند با گرفتن ارز واردات داشته باشند.

وی افزود: با توجه به ندادن ارز به شرکت‌های وارد کننده، اما چند شرکت همیشه جنس دارند و، چون بازار برای آنها انحصاری شده هر قیمتی که می‌خواهند به خرده فروش‌ها تحمیل می‌کنند و ما هم چاره جز خرید از این چند شرکت خاص نداریم.

این اظهارات در حالی است که در هفته‌های قبل شرکت‌های واردکننده موبایل به دلیل هدم تخصیص ارز در محل انجمن خود تجمع کرده بودند.

برخورد با گرانفروشی شیائومی؛ سامسونگ در حاشیه امن

انتهای پیام/

نظر شما