شناسهٔ خبر: 67127624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش توجه رانندگان به جلو به علت بازی «همستر کامبت»

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی تصادفات به علت بی توجهی رانندگان به جلو گفت: اخیرا بازی «همستر کامبت» باعث کاهش توجه و تمرکز رانندگان شده و این موضوع می‌تواند منجر به وقوع تصادفات جرحی و فوتی شود.

صاحب‌خبر -

کاهش توجه رانندگان به جلو به علت بازی «همستر کامبت»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد؛ بی توجهی رانندگان به جلو، عامل بسیاری از تصادفات در پایتخت است، گفت: ۳۶ درصد از تصادفات پایتخت در سال ۱۴۰۲ و ۳۸ درصد از تصادفات در سه ماهه امسال ناشی از توجه نکردن رانندگان به جلو بوده که مصداق بارز آن استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

­این مقام انتظامی افزود: اخیرا با رواج­ بازی همستر در میان برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی، شاهد افزایش بی توجهی رانندگان حین رانندگی هستیم و این مساله با نگاهی به آمار و ارقام تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی و ... می‌تواند عامل حوادث جبران ناپذیر بسیاری باشد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بازی همستر علاوه بر اینکه تمرکز و توجه راننده را تحت شعاع قرار می‌دهد، به علت استفاده مستمر از حرکات دست و چشم، مانع تمرکز راننده در رانندگی هم می‌شود که در چنین شرایطی حادثه در کمین راننده و دیگر سرنشینان وسیله نقلیه و سایر خودرو‌های عبوری است.

سرهنگ موسوی پور افزود: برخی از موتورسواران نیز حین رانندگی مشغول بازی همستر هستند و این مساله برای راکبان موتورسیکلت با مخاطرات بیشتری همراه است، چرا که این وسیله نقلیه با ایمنی بسیار پایین با کمترین تعلل راننده می‌تواند حامل اتفاقات ناگوارتری باشد.

این مقام انتظامی به همه رانندگان به ویژه موتورسواران توصیه کرد: از هر اقدامی که تمرکز آنها را حین رانندگی بر هم می‌زند، خودداری کنند و دقت داشته باشند که بسیاری از تصادفات گزارش شده به پلیس راهور تهران بزرگ که همراه با تلفات جانی و صدمات مالی و معنوی است، به علت بی توجهی راننده به جلو است.

نظر شما