شناسهٔ خبر: 67127409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تهدیدات دشمن از حوزه سخت به سایبری تغییر یافته است

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تهدیدات دشمن از حوزه سخت به حوزه نرم و سایبری تغییر یافته و لازم است اقدامات لازم برای مقابله با این تهدیدات هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا در مرکزی‌، سردار محمدعلی قمی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در نشست رابطین پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در حال حاضر موضوع اصلی و اساسی برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری است، باید بستر لازم برای تسهیل شرایط انتخابات و حضور مردم در آرامش و امنیت فراهم شود.

وی با اشاره به وظایف پدافند غیرعامل در انتخابات، افزود: تهدیدات امنیتی در انتخابات، در حوزه سایبری است، باید ملاحظات لازم زیرساختی مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: تهدیدات دشمن از حوزه سخت به حوزه نرم و سایبری تغییر یافته است و این مهم می‌طلبد اقدامات لازم برای مقابله با این تهدیدات هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

سردار قمی با بیان اینکه استان مرکزی با داشتن شرایط ویژه و خاص، انواع تهدیدات را به طور صحیح مدیریت می‌کند، اضافه کرد: یکی از بسترهای لازم برای انتخابات الکترونیک داشتن فیبر نوری که خوشبختانه استان مرکزی از این نظر وضعیت خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در استان‌ها پدافند غیرعامل باید برنامه حفاظت از زیر ساخت‌ها را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در غم از دست دادن شهید جمهور و خادمان خود عزادار هستند اما با شهادت وی در کشور حالت فوق‌العاده اعلام نشد و امورات کشور ادامه یافت و این مهم نشان از نقش و جایگاه رهبری برابر قانون اساسی است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مردم ایران اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته با تبعیت از مقام معظم رهبری و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی انواع تهدیدات دشمنان را خنثی کرده‌اند و پس از این هم هیچ قدرتی نمی‌تواند آسیبی به این نظام وارد کند.

سردار قمی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید بیش از گذشته همکاری، همدلی و اتحاد برای پیشبرد امور کشور به نحو مطلوب فزونی پیدا کند، تاکید کرد: رابطین پدافند غیرعامل باید برنامه برگشت‌پذیری به شرایط قبل از حادثه و تهدید را مدنظر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شناخت تهدیدات توسط رابطین پدافند غیرعامل اثرگذار است، افزود: نقش رابطین در شناخت تهدیدات و شناخت آسیب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نقش اثرگذاری است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: شورای رابطین باید به صورت مداوم برگزار شود تا بتوانیم با همکاری کارشناسان و دلسوزان انقلاب، ظرفیت، دارایی‌ها و آسیب‌ها را بشناسیم و برای رفع آسیب‌ها و رفع تهدیدات دشمن اقدام کنیم.

سردار قمی تصریح کرد: جلسات آموزشی باید به سمت و سویی پیش رود که نقشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان متولیان پدافند غیرعامل تعریف شده را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه آموزشی باید به صورت ماهانه در راستای آگاهی‌بخشی و مطالبه گری رابطین برگزار شود، گفت: برای مقابله با تهدیدات دشمن نیازمند یک سازمان و تشکیلاتی تحت عنوان پدافند غیرعامل هستیم چراکه تهدیداتی که امروز در فضای مجازی و سایبری وجود دارد ۲۰ سال گذشته وجود نداشته است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل ۲۱ سال گذشته با هدف مقابله با تهدیدات دشمن تشکیل شده‌است هر چند عمر پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ است، سال گذشته پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق تدابیر رهبر انقلاب و اجرای سیاست‌های کلی نظام به منظور سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای آموزش، پایداری ملی، مقاوم سازی زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم کشور تصویب شد.

سردار قمی با تاکید بر اینکه در گذشته پدافند غیرعامل در دولت‌ها بوده و نوع برخورد دولت‌ها با پدافند غیرعامل نشأت گرفته از دیدگاه سیاسی بود، اظهار کرد: پدافند غیرعامل در استان‌ها باید برنامه حفاظت از زیرساخت‌ها، برنامه پاسخ اضطرار به حوادث، برنامه حفظ تداوم کاربردها ضروری هر دستگاه، برنامه برگشت‌پذیری بعد از حادثه و تهدید، برنامه حفاظت از زیرساخت‌ها حیاتی و ضروری را تهیه کنند.

وی اضافه کرد: باید در انتخابات به مولدهای اضطراری مجهز و با آگاهی از ظرفیت‌ها و آسیب‌ها برای جلوگیری از تهدیدات برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

نظر شما