شناسهٔ خبر: 67127144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

چهارمین تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی برگزار شد

محمدعلی علی نژاد

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی از برگزاری چهارمین تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث‌آریا، محمد حسن حسین‌پور گفت: تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان با رویکرد حمایت و رونق بخشی تولیدات صنایع‌دستی، خانه‌های بوم گردی و انتقال تجربه در زمینه‌های تولید، فروش و بازاریابی، در اقامتگاه بای‌پولاد شهرستان قوچان برگزار شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی ادامه داد: در تور تعالی بیش از ۵۰ نفر از مدیران و بهره‌برداران بومگردی حضور داشتند.

او اظهار کرد: خانه‌های بوم‌گردی حافظ میراث کهن، معماری اصیل و مهم‌ترین رکن باززنده‌سازی، تولید و توسعه صنایع‌دستی بومی محلی ایران است که برای مخاطبان بوم گردی‌ها از بیشترین جاذبه برخوردار است.

حسین‌پور ادامه داد: در تور تعالی چهارم، شرکت‌کنندگان، ضمن ارائه و نمایش محصولات خود، در خصوص نحوه مشارکت و تبادل تولیدات صنایع‌دستی و عرضه آن در کل استان و فرا استانی تفاهم‌هایی نیز انجام دادند.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی گفت:‌امیدواریم در آینده بتوانیم این‌گونه تورهایی که رویکرد آموزشی داشته و کاملاً کاربردی بوده را بیشتر اجرا کنیم و شاهد برگزاری پر رونق‌تر آن‌ها باشیم و در راستای رسالت خود و تحقق اهداف این جامعه بیش از پیش کوشا باشیم.

او افزود: استقبال واحدهای بوم گردی از تورهایی که تاکنون برگزار شده حاکی از آن است که مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم وامیدواریم اقبال خوبی را هم در آینده نزدیک شاهد باشیم.

همچنین ابوالفضل طبسی کارشناس گردشگری و دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان رضوی در این تور گفت: اعضای هیئت مدیره این جامعه تلاش داریم نقش مؤثری در بازآفرینی، رونق بخشی و همچنین بازار هدف ایفا کنیم که خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌ایم چرا که در هر بار فراخوانی این تورها به تعداد علاقه‌مندان به شرکت افزوده و جلسات پر بارتری رقم می‌خورد.

او تصریح کرد: هر تور تعالی دارای موضوع خاصی است که حول محور آن برنامه‌ها اجرا می‌شود و مناطق کم برخوردار با هدف شناسایی بیشتر بوم‌گردی‌ها و ظرفیت آن منطقه از اهداف اصلی ماست.

انتهای پیام/

نظر شما