شناسهٔ خبر: 67127017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر شورای نگهبان در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: دوره‌های آموزشی ناظران شورای نگهبان در شعب اخذ رای همزمان با سراسر کشور برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌ الاسلام مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام ناظران در رده‌ها و سطوح مختلف نظارتی با حضور در جلسات آموزشی برنامه‌ریزی شده از سوی هیئت‌های نظارت شهرستانی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه هشتم تیر آماده خواهند شد.

وی به فعالیت شبکه نظارت مردمی اشاره و بیان کرد: دوره‌های آموزشی به گونه‌ای برنامه ریزی شده که ناظران امین، آموزش‌های کاربردی و باکیفیت بالا را دریافت کنند و تا ششم تیر با توجه به برنامه‌ریزی‌های شهرستانی ادامه دارد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به پیش‌بینی ۷۷۲ شعبه اخذ رای در این استان گفت: به طور میانگین در هر شعبه روستایی ۲ ناظر و در شعب شهری شلوغ سه تا چهار نفر مستقر می‌شوند.

وی افزود: با اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان، انتخابات وارد مرحله مهم و حساس آغاز فعالیت‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدها شد و نامزدها طبق قانون تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری مهلت تبلیغات دارند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که باید سال آینده برگزار می‌شد، پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در ۳۰ اردیبهشت امسال، براساس قانون به صورت زودهنگام برگزار می‌شود که زمان اخذ رای هشتم تیر امسال تعیین شده است.

اسامی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور، بیستم خرداد اعلام شد و بر این اساس به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در صحنه رقابت حضور دارند.

نظر شما