شناسهٔ خبر: 67126967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم

۳۰ میلیارد ریال برای طرحهای آبخیزداری تایباد خراسان‌رضوی هزینه شد

تایباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه آبخیزداری مناطق روستایی این شهرستان به همت دولت سیزدهم در سه سال گذشته هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

هادی مجد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار ملی صرف احداث سه بند سنگی ملاتی در "روستاهای شیزن، سمنگان و پشته " در ۲ بخش مرکزی و میان ولایت شهرستان تایباد شد.

وی اظهار کرد: این تعداد بند سنگی ملاتی توان ذخیره‌سازی افزون بر ۱۳۱ هزار متر مربع آب را دارند که ساکنان این مناطق روستایی از این میزان حجم می تواند در بخش آبیاری کشتزارهای محصولات زراعی و باغی خود در طول سال استفاده کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد به پیشرفت فیزیکی بند سنگی ملاتی "روستای جوزقان " اشاره و ادامه داد: این طرح حوزه آبخیزداری روستایی تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر هفت میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای عملیات آبخیزداری، کنترل و کاهش خسارت‌های ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارت‌های ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستایی‌ها، مهاجرت معکوس و بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق زیر پوشش طرح‌های آبخیزداری است.

مجد اضافه کرد: برای هدایت آب‌های روان بویژه بارش نزولات آسمانی به سفره‌های زیرزمینی اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضروری است.

افزون بر هشت میلیون هکتار از مساحت ۱۱.۷ میلیون هکتاری استان خراسان رضوی به منظور حفظ و گسترش آن زیر پوشش اداره‌ کل منابع طبیعی قرار دارد.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما