شناسهٔ خبر: 67126647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجسمه‌ساز شیرازی: حاضرم مجسمه جدیدی از هادی چوپان برای نصب در مکانی عمومی بسازم+ فیلم

شیراز - ایرنا -  مجسمه‌ساز شیرازی که مجسمه هادی چوپان، قهرمان بدنسازی جهان را ساخته و به او هدیه کرده، گفت: این ورزشکار موفق، انگیزه فعالیت و تلاش از نقطه صفر را در جوانان بالا برده و حاضرم بدون چشم‌داشت‌مادی مجسمه‌ای سه بعدی نیز از او برای نصب در مکانی عمومی بسازم.

صاحب‌خبر -

عباس دلاور که سابقه ساخت چندین مجسمه‌ شهری شیراز را در کانامه دارد، سه شنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: بر خلاف برخی گفته‌ها، مجسمه هادی چوپان را به رایگان و با هزینه شخصی ساختم و به پاس افتخارآفرینی که برای کشور و استان فارس کرده، به او هدیه کردم.

او با اشاه به قراردادهای خود با شهرداری‌های فارس و کشور، افزود: درآمد کافی دارم و هیچ هزینه‌ای برای ساخت مجسمه این قهرمان شیرازی از او دریافت نکردم؛ مجسمه هادی چوپان در ابعاد سه متر در سه متر و ۵۰ سانتیمتر ساخته شده، ساخت آن پنج‌ماه ماه زمان برده و سانت به سانت آن با دست تراشیده شده است.

دلاور بیان کرد: این مجسمه با استفاده از فیگور مورد علاقه او ساخته شده، ۲ گرگ در ۲ سوی مجمسه نماد لقب هادی چوپان یعنی گرگ پارسی است، نشان دادن نیمی از اطلس جهان در این اثر نشان دهنده افتخارات جهانی او و نقشه ایران در پشت سر مجسمه نشانه ملت ایران است که پشت این قهرمان قرار دارند و از نمادهای ایرانی نیز در ساخت این مجسمه استفاده شده است.

وی گفت: این مجسمه ‌اکنون در ورودی باشگاه هادی چوپان در خیابان طلاییه نصب شده و بزودی رونمایی می‌شود و حدود سی میلیارد ریال ارزش مادی دارد.

درخواست های مردمی برای مجسمه جدید در مکان عمومی

مجسمه ساز شیرازی اظهار داشت:با توجه به درخواست‌های متعدد مردمی در فضای مجازی، حاضرم مجسمه‌ای را برای نصب در مکانی مانند پیاده‌راه سلامت یا بوستان‌های ورزشی اهدا کنم.

وی اضافه کرد: پیشتر مجسمه جهان پهلوان تختی را برای بوشهر و تهران ساخته‌ام و دوست داشتم مجسمه هادی چوپان نیز به عنوان قهرمان جهانی شیراز بسازم و در شهر نصب شود، اکنون این بدنساز قهرمان از معدود شخصیت‌های ایرانی است که طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد و هنرمندان و ورزشکاران موفق بین‌المللی او را دنبال می‌کنند.

هادی چوپان بدنساز فوق حرفه‌ای کشورمان که به «گرگ پارسی» شهره است، توانست در مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴ که در شهر اوهایو آمریکا برگزار شد به مقام نخست دست یابد.

وی، یک عنوان قهرمانی، یک عنوان دومی و سه عنوان سومی مسترالمپیا در دسته آزاد مردان را نیز در کارنامه خود دارد.

هادی چوپان پس از رونی کلمن، جی کاتلر، دکستر جکسون و برندون کوری پنجمین بدنساز تاریخ است که سابقه قهرمانی در هر دو مسابقه معتبر مسترالمپیا و آرنولد کلاسیک را در کارنامه دارد.

او همچنین پس از کوین لورون، فلکس ویلر و ویلیام بوناک به چهارمین بدنسازی تبدیل شد که در اولین حضور خود در آرنولدکلاسیک به قهرمانی رسید.

ساخت مجسمه هفت متری پهلوان خلیل

این مجسمه‌ساز شیرازی که ساخت چندین مجسمه شهری شیراز و دیگر شهرهای کشور را در کارنامه دارد، اظهار کرد: نیاز است بیشتر به شخصتهای جهانی شیراز بپردازیم و این منوط به همراهی شورای شهر و شهرداری است.

وی گفت: پیش از فوت پهلوان خلیل عقاب به منزل او رفتم و ابراز کرد که آرزو دارد مجسمه‌ای از او به یادگار در شیراز نصب شود.

دلاور گفت: پهلوان خلیل نخستین ایرانی است که ۲ رکورد گینس را به نام خود ثبت کرد و رکورد بلند کردن فیل هنوز نیز شکسته نشده است.

وی اعلام کرد: در حال ساخت مجسمه‌ای در ابعاد هفت متر از این پهلوان شیرازی هستم که لحظه ثبت این رکورد را در بیرمنگام نشان می‌دهد.

نظر شما